بحران آب در استان فارس
مدیر عامل آب وفاضلاب استان فارس با بیان اینکه 82 شهر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان فارس قرار دارند، از تنش آبی در 50 شهر در سال جاری خبر داد./مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار کرد: با توجه نامناسب بودن وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری در مناطق بالا دست کلان شهر شیراز، اگر شهروندان مصرف بهینه نداشته باشند، آب در این شهر نوبت بندی می شود.
کد خبر: ۴۵۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 08 July 2017
آب در 15 شهر استان فارس جیره بندی می شود
 
به گزارش تابناک فارس:مدیر عامل آب وفاضلاب استان فارس با بیان اینکه 82 شهر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان فارس قرار دارند، از تنش آبی در 50 شهر در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که 15 شهر استان فارس امسال با نوبت‌بندی آب مواجه شوند.
 
قلندری با بیان اینکه حدود 85 درصد از برداشت‌های آب استان فارس از منابع زیرزمینی است، برداشت‌های بی‌رویه و حفر چاه‌های غیرمجاز را یکی از مشکلات موجود در این عرصه خواند و تصریح کرد: خدمت در عرصه آب با توجه به اهمیت آن کاری فراسازمانی است که باید با همدلی، همکاری و هم‌اندیشی تمام ادارات و مسؤولان و صاحب‌نظران صورت گیرد.
 
شیرازی ها رعایت نکنند جیره بندی می شود
 
الله بخش نظرپور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار کرد: با توجه نامناسب بودن وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری در مناطق بالا دست کلان شهر شیراز، اگر شهروندان مصرف بهینه نداشته باشند، آب در این شهر نوبت بندی می شود.

وی تصریح کرد: تمهیداتی برای خروج از تابستان پرتنش امسال لحاظ شده که از جمله آن ساخت ۹ حلقه چاه جدید است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز ادامه داد: سه حلقه چاه دیگر نیز با رفع مشکل معارضان در روزهای آینده وارد مدار تامین آب در شیراز می‌شود.

نظرپور اضافه کرد:‌ در عین حال اگر مردم به صرفه جویی و مصرف بهینه توجه نکنند، حفر ده‌ها حلقه چاه هم نمی‌تواند این شهر را از بحران خارج کند، ضمن آنکه منابع آب زیرزمینی بسیار محدود است و هر چاه جدیدی که حفر می‌شود باید با هزینه بیشتری از ژرفای زمین آب استحصال شود.

وی تصریح کرد: کولر‌ها یکی از مصرف کنندگان عمده آب هستند و ۲۵ درصد از آب موجود در شبکه توزیع در کولر‌ها صرف می‌شود و هر کولر طی ۱۸ ساعت حدود ۳۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند.

نظرپور ادامه داد: کلان شهر شیراز ۶۶۶ هزار مشترک آب دارد و با این حجم مشترک و با این میزان مصرف آب در کولر‌ها، برای خروج از بحران کم آبی همه شهروندان باید صرفه جویی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار