کد خبر: ۴۵۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸ 04 July 2017
مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به ثبت 196هزار طلاق در کشور در 11 ماه گذشته گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کشور باید جدی گرفته شود.
 
خلیل رحمتی در آیین رونمایی از سامانه جدید ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی با عنوان اختصاری (سادا)، اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون در استان فارس برای بیش از 463 آسیب‌دیده اجتماعی ایجاد شغل شده است.

وی افزود: کسانی که به‌عنوان آسیب‌دیده اجتماعی دستگیر شده‌اند، در مرکز پیشگیری مورد حمایت قرار گرفته و به زندگی برمی‌گردند که به‌عنوان‌مثال از میان دستگیرشدگانی که تکّدی می‌کردند، حدود 30 نفر را به‌عنوان مأموران حفاظت از بانک‌ها مشغول به کار کرده‌ایم.

رحمتی با اشاره به اینکه یک هزار و 200 کارتن‌خواب در شیراز وجود دارد، تصریح کرد: تابه‌حال 905 کارتن‌خواب را ساماندهی کرده‌ایم که مرکز نگهداری ما از امکانات بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: 15 خانواده‌ای که درگیر طلاق شده بودند با حمایت مراکز پیشگیری دوباره به آغوش خانواده برگشتند و نقش این مراکز در احیای دوباره آسیب دیدگان اجتماعی چشمگیر است.

این مقام مسؤول بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی تبدیل به یک معضل بزرگ در کشور شده است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که رهبری فرمودند ما 20 سال از آسیب‌های اجتماعی عقب هستیم و باید به‌سرعت در جهت کاهش آن، قدم‌های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی یک‌شبه از بین نخواهد رفت، ادامه داد: در 11 ماه گذشته 196 هزار طلاق در کشور ثبت‌ شده است که این آمار هشداردهنده نشان از این دارد که باید در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی جدی بود.

رحمتی با اشاره به سامانه جدید ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی که امروز در شیراز رونمایی شد، اظهار داشت: سامانه سادا موجب شناسایی دقیق و سریع آسیب‌دیدگان اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: سامانه سادا یک نرم‌افزار بومی است که در شیراز ساخته‌ شده و از امروز به لینک وزارت کشور مرتبط خواهد شد و پس‌ از آن در 7 کلان‌شهر کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رحمتی همچنین گفت: سامانه سادا به سیستم‌های اطلاعاتی کشور در باب شناسایی آسیب‌دیدگان اجتماعی کمک ویژه‌ای خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار