کد خبر: ۴۵۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 30 June 2017
 احمد رحمانیان،‌ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس به ارائه آماری از وقوع جرم در این استان پرداخت و گفت: با توجه به جمعیت بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان فارس و تعداد پرونده‌های قضایی، در سال ۹۵ به طور میانگین ۱۸ درصد از مردم این استان دارای پرونده‌ در دستگاه‌ قضائی بودند.

معاون دادگستری استان فارس گفت: تصادفات رانندگی، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح، سرقت، تهدید، تخریب اراضی، خیانت در امانت، صدور چك بلامحل، كلاهبرداری و افترا، ۱۰ اتهام اول در پرونده‌های كیفری استان فارس در سال ۹۵ بوده است.

رحمانیان ادامه داد: در سال گذشته تصادفات رانندگی با رشد ۱۵,۶ درصدی، توهین به اشخاص عادی با رشد ۱۰.۶ درصدی، ضرب و جرح با رشد ۱۷.۸ درصدی، سرقت با كاهش ۹ درصدی، تهدید با رشد ۸.۱ درصدی تخریب اراضی، كلاهبرداری و افترا با افزایش ۳۳ درصدی، مواجه بوده است.

وی اضافه كرد: در مباحث حقوقی، بعد از مطالبه وجوه هزینه شده پرونده‌های حقوقی و كیفری، مطالبه وجه چك، مطالبه وجه، مطالبه مهریه، اعصار از پرداخت محكوم‌به، طلاق توافقی، اعصار از پرداخت هزینه دادرسید و ... بالاترین موارد مطروحه در پرونده‌ها بوده است.

رحمانیان با اشاره به رشد ۵,۲ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در فارس، از رشد ۳.۳ درصدی دعاوی مربوط به مهریه در سال گذشته خبر داد و گفت: براساس آمارهای ثبت شده در سامانه مدیریت پرونده، در سال ۹۵ به نسبت ۹۴ شاهد كاهش ۱۲.۱ درصدی طلاق‌های توافقی بودیم.

معاون دادگستری استان فارس همچنین از كاهش ۵۸ درصدی تعداد پرونده‌های مربوط به روزه‌خواری در این استان به نسبت سال گذشته خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار