باند سرقت تزئینات خانه های تاریخی - فرهنگی بافت تاریخی شیراز متلاشی شد.
کد خبر: ۴۴۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 25 June 2017
تابناک فارس به نقل از مهر ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: با همکاری فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس و تلاش بی وقفه و مجدانه مامورین پایگاه جنوب آگاهی شیراز تزیینات قدیمی به سرقت رفته از خانه های بافت تاریخی ـ فرهنگی شیراز کشف و ضبط گردید.

مصیب امیری با اعلام خبر فوق گفت: از نیمه دوم سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶ تعدادی از خانه های تاریخی موجود در بافت قدیم شهر شیراز مورد دستبرد سارقین قرار گرفتند.

وی ادامه داد با به سرقت رفتن تعدادی کاشی، سقف چوبی، درب و پنجره قدیمی از این خانه ها، فرماندهی یگان حفاظت اداره کل با همکاری کلانتری ۱۳ عباسیه و ۱۱ زند شیراز با انجام تحقیقات اولیه پرونده این سرقتها را تکمیل و حسب دستور مقامات قضایی به پلیس  آگاهی جنوب شیراز تحویل دادند.

 امیری با اشاره به این مطلب که از ساختمانهای مورد دستبرد قرار گرفته تعدادی دارای پلاک ثبت ملی و تعدادی فاقد پرونده ثبتی بوده اند اظهار داشت با تلاش شبانه روزی و ساعتها کار اطلاعاتی و عملیاتی به همت نیروهای پایگاه جنوب آگاهی شیراز سر کرده باند سرقت های مذکور شناسایی و دستگیر شد. برابر گزارش آن پایگاه در تحقیقات بعمل آمده به ۷ فقره سرقت از خانه های تاریخی فرهنگی شیراز از جمله خانه های دخانچی، جهان بکام، اوجی، مسجد کلیمی ها، انبار دهقانی، منزل موحدنیا با همدستی اشخاصی معلوم اعتراف کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ضمن قدردانی از زحمات فرماندهی انتظامی استان و نیروهای پرتلاش آگاهی بخصوص پایگاه جنوب استان اعلام کرد به گزارش آن پایگاه مالخرها شناسایی و تعدادی از اقلام مسروقه از جمله کاشی های ارزشمند خانه ثبتی و تعداد کاشی و درب و پنجره قدیمی دیگر کشف و ضبط و متهمین با دستور مقام محترم قضایی روانه زندان شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار