کد خبر: ۴۴۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 25 June 2017
به گزارش «تابناک یزد» مدیرعامل آب و فاضلاب شهری یزد با اشاره به اینکه کم آبی بحث اصلی استان یزد است، گفت: منابع آب شیرین یزد در طول ۲۰ سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافت. اسلامی در دیدار مدیران صنعت آب و فاضلاب استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: هماهنگی خوبی که بین شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و آب و فاضلاب روستایی استان یزد وجود دارد، سبب شده که مشکل در ارتباط با توزیع آب در استان یزد در کمترین میزان ممکن وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آمار ها نشان می‌دهد که منابع ما روز به روز ضعیف‌تر و فقیر‌تر شده به طوری که ما در طول 20 سال گذشته حدود 40 درصد منابع آب شیرین را از دست دادیم در حالی که مصرف افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری یزد ادامه داد: در سال 87 مجموع آب شیرینی که از چاه‌های آب استان یزد استحصال می‌کردیم بالغ بر 3 هزار و 163 لیتر بر ثانیه بود ولی در سال 95 این میزان به دو هزار و 600 لیتر بر ثانیه رسیده و در طول این چند سال حدود 500 لیتر ظرفیت منابع آب شیرین ما کاهش پیدا کرده است.

اسلامی عنوان کرد: در بعضی شهرهای استان یزد مجبور شدیم تعداد زیادی ایستگاه برداشت ایجاد کنیم چرا که اختلاط آب انتقالی و آبی که از منابع داخلی وجود دارد نمی تواند کیفیت مورد نیاز را تامین کند و آب شرب در شهرهایی از جمله اردکان و میبد برای برداشت آب شرب ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری یزد افزود: اگر واقعا روند مصرف به همین شکل باشد، ما در طول 10 تا 15 سال آینده برای تامین آب شرب در استان یزد واقعا با مشکل مواجه می‌شویم.

وی افزود: کولرهای آبی یکی از مشکلاتی است که ما در حال حاضر در استان یزد با آن مواجه هستیم و وضعیت به گونه ای است که از 50 میلیون مترمکعب آب مصرفی استان یزد در 5 ماه هوای گرم استان، 20 میلیون مترمکعب مربوط به کولرهای آبی است.

اسلامی تاکید کرد: در استان یزد تقریبا سالانه 5 ماه از کولر استفاده می‌شود در حال حاضر هم 400 هزار کولر در سطح استان و 250 هزار کولر در شهر یزد برآورد شده که فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری یزد خاطرنشان کرد: باید فکر و برنامه‌ریزی مناسبی در زمینه کاهش این مصرف در استان یزد داشته باشیم هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ اجرایی از جمله کاهش تعرفه مصرف برق در استان یزد، که به این وسیله بخشی از مشکل تامین آب استان برطرف شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار