مدیر اداره منابع طبیعی گیلانغرب گفت: به علت وقوع آتش سوزی یک هزار و 200 مترمربع از مراتع مشجر منطقه پی کله دهستان حیدریه از توابع این شهرستان در آتش سوخت.
کد خبر: ۴۴۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳ 25 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،جبار ولی پور  زمان وقوع این آتش سوزی را حدود ساعت 13 امروز و علت آن را نیز عامل انسانی ذکر کرد و اظهارداشت: با تلاش و حضور به 
موقع دوستداران طبیعت و اعضای انجمن سبز زاگرس، آتش پس از یک ساعت مهار شد.

وی با بیان این که با مهار کامل آتش، از سرایت آن به جنگل های اطراف منطقه جلوگیری شد اضافه کرد که با توجه به فصل گرما مردم در هنگام استفاده از طبیعت و روشن کردن آتش، قبل از ترک محل باید از خاموش کردن آن اطمینان حاصل کنند.

این دومین مورد از آتش سوزی در منطقه پی کله طی چند روز گذشته و ششمین مورد آن از ابتدای امسال در مزارع گندم، باغ ها، مراتع و جنگل های شهرستان گیلانغرب است که در اثر آن به بخش هایی از زمین های کشاورزی و عرصه های منابع طبیعی گیلانغرب خسارت وارد شد.

سال گذشته نیز در 28 مورد آتش سوزی، 500 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی گیلانغرب از بین رفت که خسارتی بیش از 30 میلیارد ریال را به دنبال داشت.

شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار