معاون استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: استان آذربایجان‎شرقی با اشتغال‌زایی 29 هزار و 262 نفر و به میزان 30.62 درصد از کل اشتغال ایجاد شده، بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۴۴۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 24 June 2017
 علی نواداد ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، با اشاره به گزارش عملکرد کارگروه امور اقتصادی در سال 95 و سه ماهه سال 96  اظهار داشت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان سال گذشته با تدبیر و دستور استاندار طراحی و جلسات کار‌گروه تسهیل هر هفته در یکی از شهرک‎های صنعتی برگزار و مشکلات بررسی و رفع شد.

نواداد با اشاره به تشکیل جلسات مستمر در تهران به‌منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات و تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی افزود: در استان با تکمیل ظرفیت یک هزار و 433 واحد تولیدی بیشترین تعداد ارتقاء ظرفیت را به خود اختصاص دادیم.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استان آذربایجان‎شرقی با اشتغال‌زایی 29 هزار و 262 نفر و به میزان 30.62 درصد از کل اشتغال ایجاد شده، بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: آذربایجان‌شرقی از طریق اتمام طرح‎های سرمایه‌گذاری با اشتغال‌زایی 5 هزار و 23 نفری بیشترین اشتغال ایجاد شده در این عرصه را نیز به خود اختصاص داده است.

این مسؤول ادامه داد: کل مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال 95، تعداد دو هزار و 466 مورد بوده که از این تعداد یک هزار و 347 مورد تسهیلات طرح رونق تولید، 340 مورد مصوبات سفر رئیس جمهور، 316 مورد تعیین تکلیف بدهی‎های بانکی و 39 مورد تعیین تکلیف بدهی‎های مالیاتی بوده است.

نواداد با بیان اینکه سهمیه استان برای ارائه تسهیلات طرح رونق تولید در سال 95، تعداد 515 مورد به میزان 4.3 درصد و مبلغ 16 هزار میلیارد تومان بود، یادآور شد: با رهنمودهای استاندار محترم در سال 95 در مجموع به تعداد 734 واحد یعنی 274 واحد در بخش کشاورزی، 446 واحد در بخش صنعت و معدن و 14 واحد منطقه آزاد ارس تسهیلات طرح رونق تولید پرداخت کردیم.

وی یادآور شد: از لحاظ تعداد تسهیلات ارائه شده رتبه پنجم، مبلغ رتبه سوم و از نظر سهمیه رتبه چهارم بودجه اختصاصی را داریم که وضعیت قابل قبولی محسوب می‎شود.

نواداد از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای حل مشکلات بانکی طرح رونق تولید در سال 95 را بررسی و احصاء موانع و مشکلات موجود در استان، اعزام هیأت کارشناسی به استان‌های دیگر جهت بررسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت استان، تشکیل جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار محترم و مسؤولان دستگاه‌های نظارتی استان و استمهال بدهی 287 واحد صنعتی به به میزان 320 میلیارد تومان عنوان کرد./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :