رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:گوشت‌های فاسد در سرشناس‌ترین کبابی تجریش/دادستان کرج کیهان را تهدید به شکایت کرد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۴۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۸ 23 June 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

20 نفر از کارمندان اداره راه و شهرسازی بازداشت شدند

به گزارش میزان صادق نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد:یک شبکه زمین خواری در راه و شهرسازی این استان شناسایی شده است. این شبکه از ۱۰ سال گذشته فعال شده بود و اکنون ۲۰ نفر از کارمندان اداره راه و شهرسازی استان قزوین در رابطه با این پرونده دستگیر شده اند." در این پرونده افراد، زمین‌های دولتی را شناسایی کرده و با استفاده از اسناد جعلی واگذار می‌کردند به افراد بیرونی با زیر قیمت و آنها هم به افراد ثالث به قیمت روز واگذار می‌کردند که تنها یک قطعه از این زمین‌ها بالغ بر ۵ میلیارد تومان ارزش دارد که در این پرونده نزدیک ۷۰ قطعه زمین است که با اسناد جعلی و به واسطه همین افراد و شبکه‌ای که عبارت هستند از کارکنان رسمی راه و شهرسازی، کارشناسان و دلال هایی که بیرون از این مجموعه بودند، این جعل‌ها را انجام می‌دادند.

قاچاق ۲هزار میلیارد تومانی گوشی تلفن

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما سر شاخه های قاچاق گوشی را می شناسیم اما نمی گوییم زیرا این وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا است. اما روی هم رفته حدود ۲هزار میلیارد تومان قاچاق گوشی داریم. اقتصاد آنلاین این خبر را منتشر کرد.

گوشت‌های فاسد در سرشناس‌ترین کبابی تجریش

در شرایطی که شیوع بیماری هایی نظیر تب کریمه کنگو، تب مالت و وبا در کشور به تیتر داغ اخبار تبدیل شده است، نظارت بر رستوران‌ها و فست فودی‌ها به طور دقیق تری انجام می‌شود تا علاوه بر نظارت بر مشکلات بهداشتی این اماکن، از سلامت مواد غذایی مصرفی در شرایط بروز بیماری‌های واگیر دار و خطرناک اطمینان حاصل شود. بنابر این بازدید از کبابی‌ها، فست فودی‌ها و آش وحلیم فروشی‌های منطقه تجریش در حالی انجام شد که با تجهیز تیم نظارتی به تجهیزات مکانیزه بازرسی، تمامی شرایط بهداشتی و سلامت مواد بررسی، و با متصدیان خاطی برخورد شد. فارس این خبر را منتشر کرد.

توئیت احمد مسجد جامعی بعد از دیدار شورای شهر با شهردار تهران

در جلسه مشترک منتخبان شورای پنجم و اعضای شورای چهارم با شهردار تهران و معاونان ایشان، بر لزوم انتقال اطلاعات دقیق شهرداری به منتخبان تاکید کردم. شهردار تهران و معاونان ایشان برای شفاف سازی و اطلاع دقیق منتخبان مردم در شورای پنجم از وضعیت شهرداری، باید تعامل حداکثری با آنها داشته باشند.

ترامپ: دیوار مکزیک را خورشیدی می‌کنم!

رئیس جمهوری آمریکا در تکمیل رویای احداث دیوار در مرز با مکزیک گفت:می خواهد برای کاهش هزینه ها و تامین انرژی پاک، دیوار مکزیک را به پنل های خورشیدی مجهز کند. دیوار را احداث خواهم کرد، ما باید مانع از ورود مواد مخدر به آمریکا شویم. اما هم اکنون از ایده ای برای شما می گویم که تا به حال هیچکس درباره آن نشنیده است. مرزهای جنوبی آمریکا با مکزیک پر از گرما و خورشید است ما هم دیوار را به شکل پنل های خورشیدی می سازیم تا خرجش را دربیاوریم. ما به دنبال احداث دیوار خورشیدی هستیم تا هم انرژی تولید کنیم و هم هزینه این دیوار تامین شود.ساخت دیوار در مرز طویل آمریکا-مکزیک از شعارهای انتخاباتی ترامپ بود که اگرچه با هدف کاهش معزل مهاجرت غیر قانونی صورت می گرفت، از آنجا که با توهین به مردم مکزیک همراه بود، انتقادهای زیادی را متوجه رئیس جمهوری آمریکا کرد حال آنکه هزینه احداث آن نیز سرسام آور برآورد شد.

صدور کیفرخواست برای آمران حمله به علی مطهری در شیراز

مصطفی ترک همدانی، وکیل علی مطهری از صدور کیفر خواست برای آمران حمله به نایب رییس مجلس در شیراز خبر داد و گفت: با قاطعیت دادستان نظامی استان فارس، آمران حمله به علی مطهری شناسایی، تفهیم اتهام و پس از اخذ تامین از متهمان، توسط شعبه چهار بازپرسی دادسرای نیروهای مسلح استان فارس کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه نظامی ارسال شد.علی مطهری اسفندماه ۹۳ برای سخنرانی در یک همایش دانشجویی به شیراز رفته بود که مورد حمله مهاجمان قرار گرفت. شرق این خبر را منتشر کرد.

دادستان کرج کیهان را تهدید به شکایت کرد

شاکرمی دادستان کرج در خصوص شایعات منتسب به مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز که در یکی از جراید منتشر شده بود گفت : وی هیچ محکومیت قضایی نداشته و تا زمانی که شکایتی صورت نگرفته ، دادستانی به این موضوع ورود نمی کند .این اتهامی که زده شده باید از سوی رسانه منتشر کننده اثبات شود در غیر اینصورت و با شکایت خصوصی قابل پیگیری خواهد بود. رویداد 24 این خبر را منتشر کرد.

آخرین گزینه های مطرح شده برای شهرداری تهران

دو ماه تا پایان کار شورای شهر چهارم و 12 سال کار محمدباقر قالیباف باقی مانده است و این روزها یکی از سوالات مهم در فضای سیاسی، اجتماعی و... در کشور این است که چه کسی بر صندلی شهردار پایتخت تکیه خواهد زد؟از گزینه‌های مختلفی برای حضور در ساختمان شهرداری تهران نام برده می‌شود که در بین آنها نام‌هایی همچون «محمد علی نجفی»، «محمود حجتی»، «حسین مرعشی»، «حبیب‌الله بی‌طرف»،«رضا اردکانیان» ،«احمد ترک نژاد» و «محسن هاشمی» بیش از دیگران شنیده می‌شود. البته در روزهای گذشته تحولات سیاسی و جلسات و نشست‌های اعضای منتخب شورای پنجم که درنهایت باید تا حدود دو ماه و نیم آینده شهردار را انتخاب کنند، به گونه‌ای بوده که یکی از گزینه‌ها یعنی «محسن هاشمی» از دور خارج شده است. اعضای منتخب شورای پنجم در آخرین جلسه خود توافق کردند که هیچ کدام از منتخبان به دلیل احترام به رای مردم از شورا استعفا ندهند و این توافق درواقع به معنی حذف «محسن هاشمی» از گزینه‌های مطرح است. اما در این بین و در چند روز گذشته برخی گزینه‌های دیگری هم که مطرح هستند گفت‌وگوهایی کرده‌اند که به نظر قابل توجه می‌رسد.

نقطه ضعف کشور از نگاه وزیر کشور

وزیر کشور بیکاری را پاشنه آشیل و نقطه ضعف کشور ارزیابی کرد و گفت: مطمئن هستم با مدل‌های تکراری و نگاه‌های کلی گرهی از مشکلات کشور گشوده نخواهد شد.

درخواست عارف از مردم برای حضور در یک آزمون

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: همراهی با ملت مظلوم فلسطین مبتنی بر یک حرکت و جریان اسلامی بنیان گذاشته شده، اما حمایت از این ملت مظلوم آزمونی است برای مدعیان حقوق بشر.محمدرضا عارف در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس، حمایت از ملت مظلوم فلسطین را یک باور انسانی و آزمونی برای مدعیان حقوق بشر خواند.

تکذیب شایعه وجود داعش در استان قزوین

صادقی نیارکی با اشاره به شایعه وجود داعش در قزوین گفت: برخی از رسانه‌های مجازی به این شایعه دامن زدند اما ما صراحتاً این موضوع را تکذیب کردیم و قویاً می‌گوییم که این امر صحت ندارد، در استان قزوین تاکنون هیچ ردی از گروهک‌های تکفیری و داعش وجود ندارد.وی افزود: استان قزوین شهروندان هوشیاری دارد بنابراین تاکنون کسی از این استان به گروهک تکفیری ملحق نشده است، علاوه بر این که ما مدخل ورودی پایتخت هستیم داعش بی‌میل نیست که در اطراف استان پایگاه‌هایی داشته باشد اما قزوین برای داعش قرمز است و اجازه فعالیت به هیچ گروهی داده نمی‌شود.

کنایه مشاور فرمانده سپاه به سخنان برخی دولتمردان

مقدم‌فر ادامه داد: مسئولان باید با مردم با صداقت عمل کنند، به طوری که حتی اگر در مسئله‌ای، موضوع به ضررشان هم بود، طبق نظر اهل بیت (ع)، مسئولان موظفند که با مردم صادقانه برخورد کرده و آنچه که صحیح است را بیان کنند. مثلا اگر در موردی، یک اقدام شجاعانه توسط یک نهاد و دستگاهی انجام شده که مورد تقدیر و تشکر مردم هم هست، لازم نیست برای اینکه عقب‌ماندگی خود را جبران کنید، بگویید که ما در این اقدام مشارکت و حضور داشته‌ایم، در حالی که شما در صحنه حضور نداشته‌اید و این خلاف واقع است.وی افزود: البته میدان برای مبارزه با دشمن باز است، شما می‌توانید در صحنه‌های دیگر مقابله با دشمنان ملت ایران، تلاش کنید و گزارش کارهای انجام شده را به مردم اعلام کنید ولی لازم نیست که اقدامات دیگران را به نام خودتان بزنید.مشاور فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مسئولان خوب است به امثال شهید چمران و طهرانی‌مقدم‌ها تأسی کنند، میدان خدمت به مردم باز است، آنها چرا اقدامات دیگران به نام خود می‌زنند؟

سخنان صریح نوبخت خطاب به مسئولان بانک مرکزی

سخنگوی دولت در مورد وضعیت موسسه مالی ثامن اظهار کرد: بانک مرکزی در دولت یازدهم دو تعهد ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و سازمان‌هایی که فاقد مجوز لازم و کافی هستند و همچنین تقویت نظام بانکی و ادغام بانک‌ها و موسسات را بر عهده گرفته است که این تعهدات هم در شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسیده است. البته در راه ادغام موسسات مالی یک مقاومت‌هایی انجام می‌شود که آثارش را بر روی سپرده گذاران به جا می‌گذارد.نوبخت در پاسخ به این سوال که چرا بانک مرکزی نسبت به وضعییت بانک های دولتی و غیردولتی ورشکسته اطلاع رسانی نمی کند، گفت: وظیفه بانک مرکزی اطلاع رسانی به عنوان مرجع نظارتی است.نوبخت با اشاره به اینکه تحریک سپرده‌گذاران برای جلوگیری از اقدامات بانک مرکزی قابل قبول نیست،‌ خاطر نشان کرد: بانک مرکزی هم باید برنامه‌های خود در جهت تقویت نظام بانکی و ادغام موسسات مالی را به مردم دقیق اطلاع رسانی کند. من به همه سپرده گذاران در این موسسات اطمینان می‌دهم که نگران نباشند

آماده انتقال تجربیاتم هستم

محمدباقر قالیباف عصر روز گذشته طی سخنانی در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر تهران و منتخبان پنجمین دوره شورای شهر ضمن تاکید بر ضرورت انتقال تجربیات به مدیریت شهری جدید، ابراز داشت: هم اکنون فرصت مغتنمی است تا بتوانیم مشکلات، معضلات، چالش ها و فرصت های شهر را منتقل کنیم چرا که منتخبان شورای شهر برای کار چهار ساله پیش رو باید با مسایل آشنا شوند تا تصمیم گیری ها به صورت دقیق تر انجام شود. وی با اشاره به تجربه 12 ساله در این دوره مدیریت شهری، ابراز داشت: یک تجربه ای در این مدت در شهرداری تهران ایجاد شده و انتقال این تجربه نیز وظیفه ما است و ما آمادگی داریم تا این کار را به صورت تمام و کمال انجام دهیم. قالیباف در ادامه، شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از ظرفیت های بی نظیر قانون اساسی عنوان کرد و گفت: هفت اصل قانونی اساسی شامل اصل هفتم و اصول 101 تا 106 به این موضوع پرداخته است. بنده نیز 12 سال در مدیریت شهری و 4 سال در نیروی انتظامی با این موضوع سر و کار داشته‌ام و پیش از آن نیز 23 سال در دانشگاه در همین حوزه مطالعه کرده‌ام.

نظر جالب رهبر انقلاب در مورد چارلی چاپلین

آیت الله خامنه ای در دیدار هنرمندان و سینماگران ۷۳/۱۱/۰۳ گفتند:  اگر من از «چارلی چاپلین» اسم بردم، به این دلیل است که چند اثر معروف او را آوردند و ما دیدیم. من قلباً به این مرد ارادت پیدا کردم. دیدم حقیقتاً کار عظیمی که این مرد کرده، مگر در قالبی به جز قالب هنر ممکن بود؟  با کدام زبانی می‌شود مضمونی را که در «عصر جدید» یا «دیکتاتور بزرگ» است، بیان کرد؟ او با این بیان، هم خودش فیلمها را کارگردانی کرده، هم در آنها به ایفای نقش پرداخته و هم نویسنده‌ی فیلمنامه بوده است. واقعاً در اوج است. 

سند ۲۰۳۰ لغو نشده بلکه صرفا اجرای آن متوقف شده است

پژمانفر، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی در نشست بررسی اسناد بین المللی در مشهد: سند بیست سی هنوز ملغی نشده است، بلکه صرفا اجرای آن متوقف شده و می تواند در زمان دیگری اجرا شود. جمع بندی در شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که همان کسی که این سند را ابلاغ کرده است باید آن را ابطال کند که متاسفانه این کار هنوز انجام نشده است. مجلس نمی تواند کاری کند چون تا به حال چیزی درباره سند ۲۰۳۰ به مجلس ارجاع نشده است.

آنچه اتفاق افتاده تدبیر رهبری بوده است نه تدبیر دیگران

سردارقاآنی، جانشین فرمانده سپاه قدس:امروز وقتی بحث قدرت جمهوری اسلامی به میان می آید یک بُعد اساسی قدرت در همین سرزمین هایی است که ما در حال دفاع از دیگران هستیم؛ اما تولید قدرتی که برای این نظام می شود به مراتب بالاتر از هر هزینه ای است که ما قصد داشتیم انجام بدهیم. سردار قاآنی تصریح کرد: نظام اسلامی ایران روز به روز روبه جلو حرکت می کند و ما در این راه به پرچم داری رهبری و به نورانیت ولایت، سربازان این نظام هستیم و هر فردی در این میان هر سخنی که به میان آورد و گفت ما این تدبیر را کردیم و این تصمیم را ما گرفتیم بدانید که بی خود می گوید؛ این نورانیت ولایت و این تدبیر فرمانده بزرگ است که این نظام در میان این درگیری ها با صلابت، اقتدار و تدبیر حکیمانه روبه جلو حرکت می کند.

تکذیب خبر آلوده شدن آب رودخانه ارس به رادیو اکتیو

محمد خداپرست صبح امروز در جلسه بررسی نتایج پایش رودخانه ارس در اردبیل اظهار داشت: در رودخانه ارس که در شمال استان اردبیل واقع شده سیستم آنلاین پایش وضعیت آب نصب شده و هیچ گونه آلودگی در این آب مشاهده نشده است. وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر آلودگی آب رودخانه ارس بیان کرد: با بررسی پارامترهای مختلف که توسط سیستم پایش آنلاین به دست آمده هیچ گونه آلودگی رادیواکتیو در آب این رودخانه وجود نداشته و اظهارات مطرح شده در این زمینه صحت ندارد.

دستور پلمب شعب «حافظ»

به دنبال اعلام بانک مرکزی به مراجع قضایی مبنی بر فعالیت غیرمجاز موسسه اعتباری حافظ، مرجع قضایی نیز دستور ممانعت از فعالیت این موسسه را به نیروی انتظامی صادر کرده است. موسسه اعتباری حافظ  چندی است که در بازار غیرمتشکل پولی فعال شده و در حال توسعه شعب بود. این موسسه‌ هیچ مجوزی برای فعالیت در بازار پول نداشته و با این حال توانسته در برخی از نقاط کشور توسعه پیدا کند. ظاهرا این موسسه با حدود 25 شعبه دایر که اغلب در ساری و تبریز قرار دارند فعالیت می کند. بانک مرکزی از مردم خواسته که برای جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال خود به هیچ وجه نزد موسسه حافظ که موسسه‌ای جعلی است، سپرده گذاری نکرده و از هرگونه ارتباط دیگری با آن از قبیل در اختیار گذاشتن ملک برای ایجاد شعبه یا دریافت تسهیلات جدا خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار