رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: آمادگی نیروهای مرتبط و تجهیز امکانات برای مقابله با آتش سوزی در فصل تابستان در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 22 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر خسرو شهبازی با اشاره به اینکه امروزه مهمترین عامل تهدید کننده جنگلهای استان آتش سوزی است افزود: آتش سوزی جنگلها آثار مخربی را بر سیستم جنگل ها وارد می‌سازد که باید آمادگی لازم و تجهیزات را برای مقابله با آن بکار بست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آثار آتش سوزی جنگل از بین رفتن زیست بوم ها و خسارت به گونه‌های گیاهی منطقه است.

شهبازی تصریح کرد: عوامل مختلفی نظیر عوامل انسانی و عوامل طبیعی مانند گرمای هوا باعث آتش سوزی جنگلها و مراتع شده که نیاز به توجه بیشتری دارد تا بلافاصله بعد از  وقوع آتش سوزی ، عملیات اطفا حریق سریعا انجام شود.

شهبازی گفت: با توجه به تعطیلات روزهای آینده گشت های سیار به صورت کشیک آماده بوده و با مواجه با آتش سوزی جنگل، مراتع و مزارع اقدام سریعی را برای مهار آتش بکار گیرند.

شهبازی افزود: لازم است همکاران منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی با همکاری و هماهنگ با هم در زمان آتش سوزی از عرصه‌ها محافظت نمایند..

وی همچنین از کشاورزان خواست از آتش زدن پس چرا(جار) مزارع خودداری کنند چرا که خواص مفید خاک را از بین برده و احتمال آتش سوزی در عرصه ها نیز افزایش می یابد.

در ادامه مهندس چاله چاله معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای مقابله با مخاطرات کشاورزی لازم و ضروی است گفت: با اختصاص اعتبارات لازم می‌توان امکانات و تجهیزات را برای مقابله با آتش تجهیز نمود.

چاله چاله با بیان اینکه در مخاطرات هیچ منبعی برای پرداخت خسارت به کشاورزان نداریم افزود: تنها بیمه محصولات کشاورزی است که می‌تواند به کشاورزان کمک کند.

چاله چاله خاطرنشان کرد: برای جبران خسارت از طریق بیمه باید سازوکار استفاده از مزایای بیمه را تسهیل نمود.

وی گفت: بایستی اقدامات ترویجی برای ترغیب کشاورزان برای بیمه محصولات بکارگیری شود.

گفتنی است در ادامه هر یک از اعضای کارگروه خشکسالی و مخاطرات کشاورزی به بیان نظرات خود پرداختند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار