کد خبر: ۴۴۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 21 June 2017
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: ۱۲۱ نقطه حادثه خیز و پرتصادف در جاده‌های فارس شناسایی شده که تا انتهای سال آینده ۵۰ درصد آن رفع می‌شود. 
 
علیرضا سیاهپور با بیان اینکه 121 نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف و در مجموع 176 نقطه دارای تصادف در جاده‌های فارس شناسایی شده است، اظهار داشت: تا انتهای سال آینده 50 درصد و تا پایان سال 98 همه این نقاط حادثه‌خیز برطرف می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای رفع نقاط پرتگاهی در جاده‌های مواصلاتی استان فارس، افزود: 30 درصد تصادفات سال 95 به دلیل واژگونی خودروها بوده که با رفع نقاط پرتگاهی میزان تلفات جاده‌ای در این نقاط کاهش می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس عنوان کرد: در نوروز 96 میزان تلفات جاده‌ای در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش داشته است. وی خاطرنشان کرد: برای بالا بردن عمر روکش‌های آسفالت جاده‌ها و کم کردن هزینه‌ها، از آسفالت‌های حفاظتی و کم‌هزینه در جاده‌های مواصلاتی فارس استفاده می‌شود.

سیاهپور با بیان اینکه 96 درصد سهم حمل و نقل مربوط به حمل و نقل جاده‌ای است و 239 شرکت تخصصی با 54 هزار راننده و 37 هزار ناوگان حمل بار در حوزه حمل و نقل کالا در فارس فعالیت دارند، گفت: عمر ناوگان حمل و نقل کالا استان فارس بالاست و متاسفانه در این زمینه جزو استان‌‌های نخست هستیم.

وی با بیان اینکه سالانه 25 میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فارس جابه‌جا می‌شود که ظرفیت بالا بردن این میزان کالا تا 40 میلیون تن را داریم، افزود: استان فارس در زمینه ناوگان یخچال‌دار با کمبود روبه‌رو ‌است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با بیان اینکه 120 شرکت مسافربری، با 6800 راننده و 4100 ناوگان در این استان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند و سالانه 12 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند، اظهار داشت: برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران شرکت‌های مسافربری در قالب چند برند معتبر تجمیع می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون 34 مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در استان فارس ساخته شده است، خاطرنشان کرد: پلیس راه «شیراز _ اصفهان» و «شیراز _ سپیدان» به دلیل ورود به حریم شهر جابه‌جا می‌شود و پلیس راه «کازرون _ شیراز»  نیز ساخته می‌شود.

سیاهپور با اشاره به وجود 11 دوربین نظارت تصویری و ارتقا تعداد سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف در جاده‌های مواصلاتی فارس به 140 سامانه، عنوان کرد: در حال حاضر در 40 درصد محورهای استان ثبت تخلف به صورت هوشمند انجام می‌شود و در دو سال آینده همه محورهای استان به سامانه هوشمند ثبت تخلف تجهیز می‌شوند.

وی با بیان اینکه سامانه ترددشمار در 110 نقطه از محورهای فارس راه‌اندازی شده است، افزود: سامانه سپهتن نه در 70 درصد محورهای استان فارس عملیاتی شده است و بعد از حوزه مسافربری در حوزه حمل و نقل کالا نیز این سامانه فعال می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس محورهای «شیراز _ آباده _ ایزدخواست»، «شیراز _ فسا _ داراب _ بندرعباس»، «سه راهی کوار _ جهرم _ لار»، «شیراز _ دشت ارژن» و «قائمیه _ سه راهی راهدار» را 5 محور حادثه‌خیز استان عنوان و بیان کرد: سال گذشته 369 نفر براثر تصادف در این محورها فوت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران 170 میلیارد تومان از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس مطالبه دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار