در 3 هکتار از مزارع کازرون کاشت گیاهان دارویی انجام شد.
کد خبر: ۴۴۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ 20 June 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مجتبی هوشمندی رئیس مرکز جهاد کشاورزی شاپور بخش چنارشاهیجان گفت: می توانیم مشکل کم‌آبی و مشکل اشتغال در روستاها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: اصلاح الگوی کشت، تنوع کشت محصولات، توسعه کشت‌های استراتژیک از جمله کلزا، کنجد و دانه‌های روغنی از راهکارهای اقتصادی کردن بخش کشاورزی است.

هوشمندی با بیان اینکه 70 گارگاه آموزشی در زمینه زراعی، باغی مکانیزاسیون، حفظ نباتات و دام و طیور برای کشاورزان برگزار می شود، افزود: توسعه کشت‌ گلخانه‌ای و گیاهان دارویی از جمله به‌لیمو در یک هکتار برای نخستین بار در سطح شهرستان کازرون و کشت سه هکتار گلایول برای اولین بار در سطح بخش چنارشاهیجان انجام شد.

وی تصریح کرد: کلزا به عنوان کشت‌ استراتژیک محسوب می شود که برای نخستین بار 30هکتار از اراضی به زیر کشت این محصول اختصاص یافته است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شاپور بخش چنارشاهیجان ادامه داد: 95 درصد مدیریت پهنه بندی کشاورزی با جمع آوری اطلاعات در زمینه زراعی، باغی، دام و طیور، بخش شاپور (انارستان) ،بهره‌برداران و کشاورزان انجام می شود.

هوشمندی هدف از راه‌اندازی ثبت اطلاعات بهره‌برداران، بهره‌برداری ‌ها و فعالیت‌ در حوزه مراکز کشاورزی را اجرایی شدن نظام نوین ترویج بیان کرد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شاپور بخش چنارشاهیجان با اشاره به استفاده مناسب از آب به کشاورزی اضافه کرد: در این مرکز متقاضیان اجرای آبیاری نوین در اراضی زراعی و باغی در سطح 150 هکتار به صورت خود اجرایی، استفاده بلاعوض 30 هکتار از تسهیلات 85 درصدی و پیگیری 15 هکتار از اراضی است.

وی اظهار کرد: اجرای 100 هکتار کشت مکانیزه در پارسال برای نخستین بار در سطح حوزه مرکز و بخش چنارشاهیجان با هدف افزایش عملکرد،کاهش هزینه و کشت مکانیزه به منظور حفظ منابع پایه انجام شده است.
 
بخش چنارشاهیجان با جمعیت 50 هزار نفر از توابع شهرستان کازرون در 128 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار