نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طرح اولیه احداث و اجرای مجموعه بنای یادمان ملاصدرا در شیراز تصویب شده است.
کد خبر: ۴۴۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 20 June 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمودرضا طالبان شیراز را خاستگاه اندیشمندان و متفکران بزرگی نظیر سعدی، حافظ و ملاصدرا دانست و گفت: متاسفانه تا امروز نماد و یادی از ملاصدرا در شیراز نبوده است.

او اضافه کرد: اگرچه مجموعه تاریخی مدرسه خان که محل برپایی کلاس‌های حکمت و فلسفه ی صدرالمتألهین در شیراز بود، در دست مرمت و بهسازی است تا یادمانی از آن حکیم باشد، اما زنده نگاه داشتن نام بزرگان و مشاهیر در قالب فضاهای ملموس شهری با ظرفیت جذب گردشگر و وارد کردنشان به زندگی شهری به عنوان یک مسأله فرهنگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

طالبان گفت: با پی‌گیری و بررسی‌های کارشناسی چندساله، طرح احداث بنای یادمان ملاصدرا تصویب و مقرر شد این یادمان در بخشی از محدوده بوستان کوهپایه در شمال شیراز اجرا شود.

نایب رئیس شورای شیراز با بیان اینکه بسیاری از مشاهیر شیراز آوازه جهانی دارند، گفت: برای بسیاری از نامداران شیراز برنامه‌هایی در گوشه و کنار ایران و جهان برگزار می‌شود اما شهر و خاستگاه و زادگاهشان خالی از المان‌ها و تندیس‌ها و یادمان‌های آنان است.

طالبان گفت: وجود جاذبه‌هایی همچون دروازه قرآن، آرامگاه خواجو و مجموعه حافظیه در محدوده ورودی شمال شیراز، باعث شد تا شورا پارک کوهپایه را برای اجرای المان حکیم ملاصدرا انتخاب کند.

به گفته نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، در کنار بنای یادمان، احداث سالن های همایش، آمفی تئاتر و گالری نیز در قالب مجموعه فرهنگی و هنری نیز پیش بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار