شهرستان فسا براساس تراکم جمعیت رتبه دوم بیماران ام اس را در ایران دارد که خدمات‌دهی به این بیماران به مرکز مجهز و متخصص نیاز است.
کد خبر: ۴۴۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 20 June 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سیدمحمدجعفر رضوی، مدیرعامل انجمن بیماران ام اس شهرستان فسا گفت: شهرستان فسا براساس تراکم جمعیت رتبه دوم بیماران ام اس را در ایران دارد و برای ارائه خدمات‌ به این بیماران به یک مرکز مجهز و متخصص نیاز است.

رضوی بیان کرد: برای حمایت بیشتر از بیماران ام اس یک مرکز مجهز در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع کلنگ زنی شده که با تامین اعتبار و کمک خیران این مرکز راه اندازی می شود.

وی تعدا مبتلایان به بیماری ام اس در این شهرستان را 300 نفر اعلام کرد که با توجه به پنهان بودن این بیماری و مراجعه نکردن به مراکز درمانی ممکن است، تعداد مبتلایان به این بیماری 2 برابر باشد.

رضوی تخفیف 30 درصدی بهاء برق بیماران مبتلا به ام اس این شهرستان را از جمله خدماتی دانست که با مشارکت انجمن خیران به این بیماران داده شده زیرا در فصل گرما این بیماری تشدید شده و بیماران نیاز دارند که از وسایل خنک‌کننده استفاده کنند.

افسری، رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران ام اس استان فارس ادامه داد: حمایت مالی و ارائه سبد غذایی به اعضاء این انجمن انجام می شود و با کمک متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش می شود مشکلات و مشاوره رایگان به این بیماران ارائه شود.

وی بیان کرد: استان فارس با 6 هزارو 500 بیمار مبتلا به ام اس پس از تهران دارای بیشترین بیماران ام اس است، که 75 درصد ازبیماران زن و مابقی مرد هستند.

گفتنی است، فیزیوتراپی، آزمایشگاه و برخی از خدمات درمانی یا تخفیف ویژه از دیگر خدمات انجمن بیماران ام اس فسا به این بیماران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار