رئیس هیئت مدیره مجتمع سلمان: تصدی گری اتوبوسرانی باعث بروز مشکلات است
کد خبر: ۴۴۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 20 June 2017
«بعد از وقوع حریق در مجتمع تجاری سلمان، مشکلات گوناگونی برای کسبه این مجتمع به وجود آمده است. شایعه ناایمن بودن ساختمان، باعث شده دیگر مغازه ها از رونق سابق برخوردار نباشند. ضمن این که مشکلات مدیریتی مجتمع نیز برای کسبه، مزید بر علت شده است. از آن جمله، این که برق مجتمع به وسیله ژنراتور و آب آن نیز توسط تانکر و با آب غیر قابل شرب تأمین می شود. لطفا به درد دل کسبه مجتمع تجاری سلمان هم رسیدگی کنید.»
تعدادی از کسبه مجتمع تجاری سلمان در تماس با تحریریه روزنامه «خراسان رضوی» خواستار رسیدگی به مشکلات موجود در این مجتمع شدند و عواملی که باعث از رونق افتادن این مجتمع تجاری شده است را برای ما بازگو کردند که پیامک ذکر شده یکی از همین موارد است.همچنین یکی دیگر از کسبه مجتمع سلمان در این زمینه به خبرنگار ما می گوید: شارژ مغازه ها به صورت ماهیانه دریافت و در صورت پرداخت نشدن، برق مغازه ها در کمتر از 24 ساعت قطع می شود، اما با این وجود مجتمع سلمان مبلغ قابل توجهی به شرکت برق بدهکار است و به همین دلیل، برق مجتمع به وسیله ژنراتور تأمین می شود.»کاسب دیگری در این زمینه به نکات دیگری اشاره می کند و مدعی می شود: بزرگ ترین غرفه های مجتمع، متعلق به شهرداری و سازمان اتوبوسرانی است که در حال حاضر، خالی و در آن بسته است که این موضوع، بر کسب و کار ما نیز تأثیر منفی داشته است. وی می افزاید: وقتی برای خرید مغازه اقدام کردم، توافقنامه ای به من دادند مبنی بر این که تمامی مغازه های طبقه منهای یک، به جواهرآلات و اشیای زینتی اختصاص دارد و هم من و هم افرادی که ممکن است مغازه را در اختیار آن ها بگذارم، فقط باید در همین صنف به فعالیت بپردازند. اما درحال حاضر، بیشتر مغازه های این طبقه، به فروش لباس اختصاص پیدا کرده است.یکی دیگر از کسبه این مجتمع از وضعیت خدمت رسانی به مشتریان سلمان گلایه می کند و می گوید: صبح ها، آسانسورها و پله برقی ها کار نمی کند و وقتی دلیل آن را سوال کردیم، اعلام کردند برای صرفه جویی در مصرف انرژی این اقدام انجام شده است. مشکلات گوناگونی که گریبان مجتمع تجاری سلمان را گرفته موجب شده تا دیگر این مجتمع تجاری، رونق سابق را نداشته باشد و به طور کلی می توان گفت سلمان دیگر رونق ندارد.
شهرداری و اتوبوسرانی سهم داشتند؛ ولی کمک نکردند
در ادامه برای پیگیری گلایه ها و بررسی مشکلات موجود در مجتمع تجاری سلمان، با مدیر بهره برداری و عضو هیئت مدیره این مجتمع گفت و گو می کنیم که وی در این باره می گوید: پس از وقوع آتش سوزی 20 تیرماه سال گذشته در مجتمع به سراغ شهردار مشهد رفتیم و از او برای ترمیم وضعیت نابسامان مجتمع، کمک خواستیم. اما به ما هیچ کمکی نکردند. حسین بمانی می افزاید: با وجود آن که لااقل بخشی از مجتمع متعلق به شهرداری و سازمان اتوبوسرانی است، حتی نمایندگان شهرداری و اتوبوسرانی، در مورد گرفتن وام برای بازسازی مجتمع نیز به ما کمک نکردند و با آن که کل موجودی حساب ما در شب حادثه، به 3 میلیون تومان هم نمی رسید، با همت و اعتبار اعضای هیئت مدیره و البته بدون همراهی و کمک نمایندگان شهرداری، از یکی از مؤسسات اعتباری وام گرفتیم و حدود 900 میلیون تومان هزینه کردیم تا در مدت 30 روز، مجتمع را به مرحله بهره برداری دوباره برسانیم.این عضو هیئت مدیره مجتمع سلمان همچنین به گلایه کسبه اشاره می کند و یادآور می شود: بزرگترین مشکل ما در مجتمع که باعث گلایه بسیاری از کسبه نیز شده است، تعداد قابل توجهی از واحدهای با متراژ بالا است که در اختیار شرکت تعاونی مصرف کارکنان اتوبوسرانی است و نماینده این شرکت، حاضر به واگذاری و اجاره این واحدها نیست و وقتی بهترین بخش مغازه های مجتمع خالی باشد، رغبتی برای خرید از سایر کسبه نیز به وجود نمی آید.
بمانی تصریح می کند: از زمانی که مجتمع را به عنوان اعضای هیئت مدیره، تحویل گرفتیم، تمام تلاش خود را کردیم که چراغ واحدهای موجود در مجتمع را روشن نگه داریم و عملکرد ما نیز به صورت مکتوب، به کسبه ارائه شده است. اما تلاش ما درباره واحدهای خالی متعلق به شرکت تعاونی مصرف کارکنان اتوبوسرانی و شهرداری، بی نتیجه مانده، ضمن این که شرکت تعاونی مصرف اتوبوسرانی، علاوه بر خالی نگه داشتن تعداد قابل توجهی از واحدها، مبلغ قابل توجهی شارژ نیز به مجتمع بدهکار است.
در ادامه با رئیس هیئت مدیره مجتمع سلمان نیز گفت و گو می کنیم. فتحعلی ریاحی می گوید: پس از وقوع آتش سوزی در مجتمع، تلاش بسیاری انجام شد تا خسارت وارده به کسبه مجتمع، به یک بحران اجتماعی تبدیل نشود. با وجود آن که مجتمع در شهریورماه و با صرف هزینه قابل توجه، بازگشایی شد، اما مبلغ بیمه را اوایل مهرماه دریافت کردیم.
مصایب مالکیت مشترک در مجتمع
وی با پذیرش گلایه کسبه مبنی بر این که طبقه منهای یک، صرفا باید به صنف طلا و جواهر و زیورآلات اختصاص می یافت، می گوید: اختلاف بین نمایندگان شهرداری، اتوبوسرانی و شرکت فلات توس که در مجتمع سهیم هستند، باعث بروز این مشکلات شده است. رئیس هیئت مدیره مجتمع سلمان، با اشاره به مکاتبات متعدد با معاون اقتصادی شهردار برای رفع مشکلات این مجتمع می افزاید: آخرین نامه ما به معاون اقتصادی شهردار در تاریخ 12 اردیبهشت 96، شامل 30 برگ پیوست نامه نگاری های سابق ما با ایشان بود که به بازرسی شهرداری نیز رونوشت شد و در نهایت، قرار شد 50 میلیون تومان از بدهی شهرداری به ما پرداخت شود! با این وجود به دلیل مشکلات در وصول مطالبات، مجبور به کاهش هزینه ها هستیم.
تجاری کاملا ایمن است؛ گواهی ایمنی اداری تا شهریوردریافت می شود
ریاحی در ادامه می گوید: پس از وقوع آتش سوزی و آماده سازی مجدد مجتمع، به معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در امور اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم مراجعه و در مورد امنیت مجتمع، استعلام کردیم که وی با تأیید نظر کارشناسان مبنی بر ایمن بودن واحدهای تجاری، از ما خواست در مورد ایمنی واحدهای اداری نیز تمهیداتی در نظر گرفته شود. وی می افزاید: برای این موضوع، به سازمان آتش نشانی مراجعه کردیم و با معرفی آن ها، با یک شرکت مشاور ایمنی قرارداد بستیم، ضمن این که به سازمان نظام مهندسی نیز مراجعه کردیم و پس از معرفی محاسب مجموعه تجاری توسط آن ها، با او قرارداد بستیم و قرار است شهریورماه، تأییدیه ایمنی بخش اداری را نیز صادر کنند.
مشکل آب و برق مجتمع، رفع شده است
یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره مجتمع سلمان نیز در مورد گلایه کسبه مبنی بر تامین آب و برق مصرفی مجتمع با ژنراتور و تانکر آب می گوید: شهرداری و اتوبوسرانی، مبالغ قابل توجهی بابت شارژ بدهکارند و منابع مالی ما برای تأمین هزینه های مصرفی مجتمع، محدود است. به دلیل افزایش بدهی، آب و برق مجتمع توسط شرکت های ذیربط، قطع شد و مجبور شدیم برای مدتی، برق مجتمع را از طریق ژنراتور و آب را نیز از طریق تانکر تأمین کنیم. محسن افشار تصریح می کند: البته پس از مدت کوتاهی با توافق با شرکت برق برای تقسیط بدهی، برق مجتمع دوباره وصل شد و با تأمین اعتبار از برخی منابع، توانستیم آب مجتمع را نیز دوباره وصل کنیم و در حال حاضر، مشکلی از این بابت وجود ندارد.
نماینده اتوبوسرانی پاسخگو نبود
با توجه به این که برخی از مسائل مطرح شده، به شرکت تعاونی مصرف کارکنان اتوبوسرانی مربوط می شد، تلاش کردیم با  احسان میرزا قیطاقی (نماینده شرکت تعاونی مصرف کارکنان اتوبوسرانی) گفت و گو کنیم که تماس ها و پیگیری های متعدد ما بی نتیجه ماند و پاسخی از سوی وی دریافت نشد.
 رضا میرزاده / خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار