رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: بر اساس آمارها، حجم بارندگی در شیراز نسبت به سال زراعی گذشته افزایش داشته، ولی برداشت‌های سال‌های گذشته موجب شده همچنان با کمبود آب شرب مواجه باشیم.
کد خبر: ۴۴۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 20 June 2017
اله بخش نظرپور با اشاره به خشکسالی‌های 10 ساله اخیر در استان فارس، اظهار داشت: هر چند که در سال زراعی جاری(مهر 95 تاکنون)، میزان بارندگی ‌ها در جنوب استان فارس به طور نسبی مطلوب  بوده و بارش‌ها در شهرستان شیراز نیز با افزایش 40 درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده، اما با توجه به برداشت‌های سال های قبل، متاسفانه هنوز وضعیت منابع آب زیرزمینی و همچنین میزان آب در پشت سد درودزن که 23 درصد آب مورد نیاز شهروندانمان را تامین می‌کند چندان مطلوب نیست.
 
نظرپور با بیان اینکه حدود 77 درصد از کل آب مصرفی شیراز را منابع آب زیرزمینی تأمین می‌کند، افزود: عمق‌ چاه‌های آب در شیراز در سال‌های گذشته حداکثر 150 متر بوده اما امروز حفر چاه برای برداشت آب به بیش از 300 متر رسیده است.
 
وی متوسط مصرف سرانه آب در کلان‌شهر شیراز را 130 لیتر اعلام کرد که در مقایسه با متوسط مصرف کشوری کمتر است و افزود: سرانه استاندارد آب در شرایط تنش آبی حدود 105 لیتر است و مردم باید سطح مصرف خود را پایین آورند تا به این حد از استاندارد برسیم.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با دعوت از شهروندان به استفاده از راهکارهای کاهش مصرف آب گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر در کشور، بطور جدی دچار کاهش منابع آب شده ایم.
 
وی با اشاره به سیر رو به کاهش منابع آبی در سال های اخیر خاطرنشان کرد: از شهروندان انتظار داریم که صرفه جویی در مصرف آب را در پیش گیرند.
 
گزارش از:احسان سمیع زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار