مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از برنامه‌ریزی و حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای افزایش صادرات غیر نفتی صنایع کوچک و متوسط به ۱۸۳ میلیون دلار خبر داد.
کد خبر: ۴۴۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱ 13 June 2017
 شاهپور قنبری در نشست مشترک با شرکت‌های مدیریت صادرات (EMC) و کنسرسیوم‌های صادراتی استان فارس اظهار داشت: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات غیرنفتی صنایع کوچک به میزان ۲ میلیارد دلار به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران محول شده و در این زمینه سهم استان‌های کشور نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه‌ریزی هدف‌گذاری صادرات صنایع کوچک و متوسط برای استان فارس حدود ۱۸۳میلیون دلار تعیین شده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان فارس و وجود ظرفیت‌های صنعتی و فعالیت کنسرسیوم‌ها و تشکل‌های صادراتی دستیابی به این هدف امکان‌پذیر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به فعالیت کنسرسیوم‌های صادراتی فرش دستباف، گلاب و عرقیات گیاهی، سنگ شمال و ترشیجات و شوریجات و رب گوجه در استان فارس و نقش این کنسرسیوم‌ها درافزایش و تسهیل امور صادراتی، افزود: باید با رفع موانع و مشکلات و هم‌افزایی و مشارکت در کارگروهی زمینه افزایش صادرات فراهم شود.

وی بازاریابی در کشورهای جدید هدف صادراتی و اعزام فعالان صنعتی به نمایشگاه‌های معتبر خارجی را از برنامه‌هایی اعلام کرد که با حمایت‌های این شرکت امسال به طور ویژه انجام خواهد شد.

قنبری همچنین با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و بخش دولتی نیز در تحقق افزایش میزان صادرات نقش مهمی برعهده دارند از برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی مرتبط به منظور رفع موانع صادراتی و تسهیل در امور صادرات خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه با تعامل موجود در استان امیدواریم گام‌های موثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۴ درصد از صنایع استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند از مهم‌ترین مشکلات اغلب این صنایع را ضعف در مدیریت صادرات، عدم تخصصی بودن این امر و نبود استراتژی لازم در بخش صادرات اعلام کرد و گفت: امسال برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مدیریت صادرات برای صنایع کوچک و متوسط در اولویت برنامه‌های آموزشی قرار دارد و در این زمینه هزینه‌های این دوره‌ها را به صورت یارانه پرداخت خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار