معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد گفت: شیراز به واسطه توانمندی‌های نیروی انسانی و ظرفیت‌های موجود می‌تواند قطب هنر قرآنی کشور باشد.
کد خبر: ۴۴۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 13 June 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا :حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآنی شهود قدسی 2، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در شیراز گفت: این برنامه قرآنی از سال گذشته در شیراز آغاز شد و شاهد کارها و اقدامات بسیار خوب و تاثیرگذاری بودیم.

وی با بیان اینکه در سایر استان‌ها و شهرهای کشور هم مباحثی طرح شده است، گفت: متاسفانه در سایر استان‌ها برخلاف فارس و شیراز، کمتر کار اثرگذاری مشاهده شد و آنچه که در شیراز وجود دارد تداعی می‌کرد که زمینه‌ای بسیار خوب وجود دارد.

حشمتی با قدردانی از معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس گفت: وجود استاد خالصی و سایر اساتید شناخته شده در حوزه پژوهش قرآنی و عرصه هنر، نشان‌دهنده آن است که می‌توان در شیراز و فارس کارهای بسیار بزرگ و تاثیرگذاری انجام داد.

وی با تصریح اینکه معاونت قرآن و عترت با تصریح اینکه این معاونت همواره حامی چنین فعالیت‌هایی بوده و است، گفت: این فعالیت‌های هنری در عرصه قرآن و عترت در واقع خمیرمایه تولید فیلم، انیمیشن، قصه و سایر فعالیت‌های هنری است.

«حشمتی» با ابراز رضایت کامل وزارت ارشاد از فعالیت‌های هنری انجام شده در عرصه قرآنی توسط جهاددانشگاهی استان فارس گفت: اما باید به خاطرداشت که این وقتی به‌بار می‌نشیند که کارگاه و آموزش هم در کنار آن باشد، کاری که امسال در این جشنواره انجام شد به این شکل می توان به اهداف مد نظر در حوزه قرآنی و هنر قرآنی دست یافت .

او با تصریح اینکه انتظار پیشقدم و پیشتازی شیراز وجو داشته و دارد،‌گفت: باید البته از سایر استان‌ها هم افراد علاقه‌مند جذب شده و در قالب کارگاه‌های پژوهشی فعالیت‌ها ساماندهی شود تا بسترساز اقدامات بزرگی در کشور باشیم.

«حشمتی» با بیان اینکه شیراز می‌تواند شروع کننده اقدامات بزرگ هنر قرآنی باشد، گفت: آنچه تحت عنوان تلقی قطب هنر قرآنی برای شیراز مطرح شد، کاملا درست است؛ ما هم در وزارت ارشاد موظف به حمایت هستیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسانیکه در دو حوزه هنر و مطالعات دینی فعال هستند، تعدادشان کم نیست، موسسه‌هایی نیز در این زمینه فعال است؛ اما هنرمند باید دستش باز باشد تا ایده‌هایش تبدیل به خلق یک اثر هنری ماندگار در عرصه قرآنی شود.

وی با اشاره به وجود موسسات هنری تاثیرگذار و فعالی در بخش هنرهای قرآنی، گفت: می‌توان مشاوره و آموزش هم باشد اما نمی‌توان تخیل را از هنر حذف کرد، هنرمند باید برای خلق یک اثر هنری از تخیلش استفاده کرده و دستش باز باشد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد تصریح کرد: هنر خود زبان گویایی دارد، این موضوع منحصر به نقاشی و گرافیک نیست و در شعر هم می‌بینیم که با لایه‌ها و معانی مختلفی روبرو هستیم؛ این بحث نشان دهنده عمق و اثر هنر و آثار هنری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار