رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به توقف كار مرمت دروازه قرآن از قبل از عید نوروز تاكنون بر این نكته تأكید كرد كه به‌زودی كار مرمت این بنای تاریخی از سر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ 12 June 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن و بهینه‌سازی استفاده از ظرفیت‌های معنوی این بنا یكی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی بود كه چهارمین شورای اسلامی شهر شیراز آن را دنبال كرد.

مرمت این بنای تاریخی و تبدیل آن به مكانی قرآنی برای قرآن‌دوستان، از سال گذشته آغاز شد و طبق طرح مشاوره این پروژه، بنا بر این شد تا كار مرمت و تبدیل به موزه قرآنی آن در چندین مرحله انجام شود.

تا پایان سال ۹۵ كار مرمت به خوبی پیش رفت و شاهد فعالیت‌هایی در زمینه تحكیم بستر این بنای تاریخی بود تا اینكه برای ایام نوروز و به منظور رفاه حال مسافران نوروزی، كار مرمت این بنای تاریخی متوقف شد تا بعد از ایام تعطیل نوروز دوباره از سر گرفته شود.

اما در این كار مرمت وقفه‌ای ۳ ماهه افتاد و با وجودی كه در اطراف دروازه قرآن، آثار از وضعیت مرمت به چشم می‌خورد، اما همچنان این كار متوقف بود و به همین دلیل این مسئله را پیگیر شدیم.

رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این زمینه به خبرنگار ایكنا گفت: كار مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن به عهده شهرداری منطقه ۳ شیراز سپرده شده است كه از سال گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینكه در سال گذشته كار تحكیم بستر این بنای تاریخی انجام شد، افزود: طبق آخرین خبری كه از شهرداری منطقه ۳ دریافت كردم، چند روز پیش جلسه‌ای برای مرمت این بنای تاریخی برگزار شده و صورت جلسه‌ای مصوب شد كه در آن كار مرمت این بنای تاریخی باید ظرف دو سه ماه آینده به اتمام برسد.

محمدیان با تصریح اینكه تلاش می‌كنیم تا كار مرمت این بنا تا آخر تابستان تمام شود، گفت: نماسازی و مرمت بنا و بخش‌های داخلی دروازه قرآن و همچنین تجهیز این بنای تاریخی از جمله فعالیت‌هایی است كه باید انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار