مدیرکل راه‌آهن فارس از تغییر ساعت حرکت قطارهای فارس خبر داد.
کد خبر: ۴۴۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳ 12 June 2017
غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن فارس گفت: با توجه به نارضایتی متقاضیان از ساعات حرکت قطارهای فارس و همچنین ساعات ورود قطارهای شیراز به مقاصد تهران و مشهد و درخواست‌های مردم نسبت به تغییر ساعت حرکت قطارها، رایزنی‌هایی با مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شده و با پیگیری‌های مکرر زمان‌های مناسبی پیش‌بینی ‌شده است که به اطلاع عموم رسانده می‌شود.
 
وی نسبت به تردد در حریم راه‌آهن هشدار داد و افزود: طی روزهای اخیر شاهد ترددهای نابجای عابران و حاشیه‌نشین‌های خطوط در حریم راه‌آهن فارس بوده‌ایم که این امر بسیار خطرناک است.
 
مدیرکل راه‌آهن فارس بیان کرد: هرگونه تردد و عبور از خطوط ریلی و ورود به حریم 17 متری راه‌آهن ممنوع است و بر اساس قانون مستحدثات، درختکاری، زراعت، دیوارکشی، تأسیسات و حفاری در محدوده تأسیسات زیربنایی، 30 متر بعد از حریم و به‌طورکلی تا 47 متر ممنوع است و هر گونه دخل و تصرف در آن خلاف مقررات محسوب می شود.
ولدی اظهار کرد: با وجود تذکرات و تأکیدات کارکنان راه‌آهن فارس همچنان شاهد تردد عشایر و عابران در حریم ریلی فارس هستیم و به دلیل سرعت و وزن بالا، ترمز گرفتن آنی برای قطار مشکل است که ضروری است افراد از ورود به حریم راه‌آهن خودداری کنند.
 
ولدی ادامه داد: متأسفانه به دلیل ناآشنایی همسایگان خطوط ریلی با قوانین و مقررات راه و راه‌آهن، مشکلاتی از قبیل تعرض به حریم راه‌آهن، بی‌توجهی و عبور و مرور از روی ریل، سنگ‌پرانی و مسائل خطرآفرین از سوی آن‌ها ایجاد می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در زمینه ترویج فرهنگ ایمنی برای همسایگان ریلی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی خوبی در نظر گرفته‌شده و تاکنون با استقبال خوبی هم روبه‌رو شده است و امیدواریم با این فرهنگ‌سازی‌ها به‌تدریج از ناهنجاری‌های مربوط به این بخش در ناحیه فارس کاسته شود.
 
مدیرکل راه‌آهن فارس همچنین از آغاز دور جدید پیش‌فروش بلیط قطار حدفاصل یکم خردادماه تا دهم مهرماه 96 از روز یکشنبه بیست و یکم خردادماه خبر داد و گفت: پیش‌فروش بلیط کلیه شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به‌صورت اینترنتی و مراجعه حضوری به مراکز فروش بلیط قطار انجام می‌شود.
 
وی گفت: متقاضیان می‌توانند برای خرید بلیط از طریق اینترنت از قسمت خرید بلیط اینترنتی در وب‌سایت www.fars.rai.ir اقدام کرده یا با مراجعه حضوری به مراکز فروش سطح شهر و استان و همچنین مراکز فروش استان‌های همجوار اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار