طرح جمع آوری کاغذهای باطله و کتاب‌های درسی دانش آموزان با عنوان آخرین امتحان تا آخر خرداد ادامه دارد.
کد خبر: ۴۴۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 12 June 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: این طرح به منظور ترویج فرهنگ بازیافت کاغذ در مدارس و بین دانش آموزان بخصوص در مقاطع تحصیلی ابتدایی برای سومین سال متوالی در پایان سال تحصیلی اجرا می‌شود.
 
خوشبخت افزود: شهروندان با تحویل کاغذ و کتاب‌های بدون استفاده خود به یکی از ۴۷ ایستگاه اطلاع رسانی و جمع آوری مواد قابل بازیافت می‌توانند علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست، در قرعه کشی ویژه این برنامه که همزمان با اختتامیه چهارمین جشنواره بازیافت انجام می شود ، شرکت کنند و از جوایز تعیین شده در این برنامه بهره ببرند.
 
وی گفت: بر اساس آمار در کشورهای توسعه یافته به طور متوسط هر فرد سالانه ۱۶۴ کیلوگرم و در کشورهای در حال توسعه ۱۸ کیلوگرم کاغذ استفاده می‌کند.
 
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز افزود: هر ایرانی سالانه بیش از ۱۳ کیلوگرم کاغذ دور ریز می‌کند که در کل رقمی بیش از یک هزار میلیون کیلوگرم می‌شود و با در نظر گرفتن این نکته که که برای تولید هر تن کاغذ باید ۱۷ درخت تنومند قطع شود، در یک سال بیش از ۱۷ میلیون درخت قطع می‌شود.
 
وی ادامه داد: در شهر شیراز طبق آنالیز فیزیکی انجام شده حدود ۹ درصد و به عبارت دیگر حدود ۹۰ تن از ۱۰۰۰ تن از پسماندهای خانگی را کاغذ، مقوا و کارتن تشکیل می‌دهد که بازیافت آن‌ها نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست از طریق کم کردن استفاده از مواد شیمیایی برای تولید کاغذ نو، جلوگیری از قطع درختان و صرفه جویی در منابع ایفا می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار