معاون فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به برپایی نهمین نمایشگاه قرآن فارس در این كلان‌شهر گفت: در ماه مبارك رمضان مخصوصاً باید مباحث دینی رونق بیشتری داشته باشد و مردم و ادارات و نهادها استقبال بیشتری از این نوع برنامه‌ها داشته باشند لذا انتظار ما بیش از این استقبالی بود كه از نمایشگاه قرآن انجام شد.
کد خبر: ۴۴۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ 12 June 2017
احمد همتی بوشهری، معاون فرهنگی شهرداری شیراز در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه قرآن فارس با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت‌های قرآنی گفت: با توجه به اینكه ماه رمضان بهار قرآن است، انتظار است كه دستگاه‌های فرهنگی نسبت به ارائه خدمات قرآنی و فعالیت‌های آموزشی و به خصوص برنامه‌های هنری جهت انتقال آموز‌ه‌های دینی و معارف قرآنی فعال باشند.

وی افزود: در این راستا برخی از ادارات و نهادها در نمایشگاه قرآن حضور پیدا كرده‌اند اما برخی دیگر نیز حضور كم‌رنگی در این نمایشگاه دارند.

همتی بوشهری اظهار كرد: در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی باید آموزه‌هایی ارائه دهیم كه ضمن ارتقای فرهنگ ملی، فرهنگ دینی را نیز تقویت كند و به همین دلیل باید به فعالیت‌های قرآنی توجه ویژه‌ای داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تأكید كرد كه مخصوصاً در ماه مبارك رمضان باید مباحث دینی رونق بیشتری داشته باشد و مردم و ادارات و نهادها استقبال بیشتری از این نوع برنامه‌ها داشته باشند لذا انتظار ما بیش از این استقبالی بود كه از نمایشگاه قرآن انجام شد.

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت ۷۰ مركز آموزش حفظ و مفاهیم قرآن كریم در شهرداری شیراز خبر داد و گفت: ما در بحث‌های مختلفی نظیر آموزش قرائت قرآن، حفظ و همچنین هنرهای تجسمی نشئت گرفته از آموزه‌های دینی و تعریف كتب و نشریات و ارائه برنامه‌های رویكرد شاد برای كودكان و نونهالان كه می‌تواند در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی بسیار مؤثر باشد، ورود پیدا كردیم.

همتی بوشهری با بیان اینكه در نهمین نمایشگاه قرآن فارس، شهرداری شیراز و فرهنگسرای قرآن حضوری فعال دارد، گفت: در غرفه شهرداری و فرهنگسرای قرآن در این نمایشگاه فعالیت‌های مختلفی در بخش‌های هنری، مشاوره، كودكان و نوجوانان به بازدیدكنندگان ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز یادآور شد كه همزمان با ایام ماه مبارك رمضان، برنامه‌های متنوع قرآنی و دینی در باغ‌ها،‌ بوستان‌ها و فرهنگسراهای شیراز از جمله باغ هنر، بوستان شهروند، باغ جنت و غیره اجرا می‌شود.

وی گفت: حدود ۴۰ نفر از روحانیان در طرح سفره‌های آسمانی كه در باغ‌ها و بوستان‌های شیراز اجرا می‌شود، حضور دارند و در كنار برنامه‌‌های ما به مشاوره خانوادگی، تحصیلی، فضای مجازی، عفاف و حجاب و كودكان می‌پردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار