امام جمعه کازرون گفت: غیر از جرایم خشن و خطرناک، قضات باید برای صدور حکم زندان برای سایر جرایم بیشتر تامل کنند و ضروری است دستگاه قضا به موضوع مهم زندان زدایی اهتمام بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۴۴۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 12 June 2017
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد خرسند، دوشنبه در جشن گلریزان که با هدف جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان کازرون برگزار شد، افزود: در ارتباط با جرایم غیر عمد و مالی برای زندان زدایی باید مسئولان ذی ربط همت و تلاش خود را معطوف به از بین بردن مشکلاتی که موجب می شود افراد به زندان گرفتار شوند، کنند و در حقیقت باید با علت ها مبارزه کرد نه با معلول.
 
وی بیان داشت: زیبنده نیست برخی افراد برای مبلغ اندکی در زندان بسر برند چرا که این امر برای خانواده های آنها تبعات منفی فراوانی در پی دارد.
 
امام جمعه کازرون با اشاره به احادیث و روایاتی که از ائمه معصومین (ع) در مورد تلاش برای حل گرفتاری نیازمندان نقل شده است، گفت: انتظار این است که خیران برای رهایی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد از زندان بیش از پیش مساعدت و همکاری کنند.
 
فرماندار شهرستان کازرون هم اظهار داشت: با هدف کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، با هماهنگی برخی از بانک های شهرستان کازرون و با همکاری رئیس اداره زندان این شهرستان، یک میلیارد ریال تسهیلات به این امر اختصاص داده شده است.
 
سید کمال علومی افزود: همچنین 30 بسته غذایی به ارزش 85 میلیون ریال برای توزیع بین خانواده زندانیان در اختیار اداره زندان شهرستان کازرون قرار خواهد گرفت.
 
رئیس اداره دادگستری شهرستان کازرون هم بیان کرد: در سال 95 از طریق شورای حل اختلاف این شهرستان بیش از

10 میلیارد ریال از پرونده های مالی با صلح و سازش مختومه شده است.
 
سید ابراهیم موسوی ادامه داد: همچنین انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان در سال 95 علاوه بر کمک های غیر نقدی، یک میلیارد ریال نیز به خانواده های زندانیان پرداخت کرد.
 
وی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: انجمن حمایت از زندانیان شهرستان کازرون به دلیل ضعف بنیه مالی هنوز نتوانسته مکان مناسبی برای این انجمن احداث کند.
 
رئیس اداره زندان شهرستان کازرون نیز در این آیین بیان داشت: هم اکنون 63 زندانی جرایم غیر عمد این شهرستان برای رهایی از زندان نیاز به حمایت خیران دارند.
 
کرم الله عزیزی افزود: برای آزادی این تعداد زندانی، حدود 10 میلیارد ریال نیاز است و در این جشن گلریزان به همت خیران و نیک اندیشان 440 میلیون ریال جمع آوری شده است.
شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار