رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه ۱۸ بانک و مؤسسه اعتباری با صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک شرایط دریافت تسهیلات برای واحدهای صنعتی و معدنی تسهیل شد.
کد خبر: ۴۳۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 12 June 2017
داوود شهرکی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به منظور توسعه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح‌های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، تفاهم نامه‌های مختلفی را با بانک‌ها منعقد کرده که ضمانت تسهیلات دریافتی واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و متوسط از جمله آنها است.

وی افزود: تامین نقدینگی یکی از مهم‌ترین مشکلات صنایع کوچک و متوسط است که با وجود در نظر گرفتن تسهیلات مشخص، بانک‌ها همواره درخواست وثیقه‌ و ضمانت‌هایی می‌کنند که واحدها گاهی قادر به تامین آن نیستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: درخواست وثیقه و ضمانت نامه، دریافت وام را برای تولیدکنندگان طولانی کرده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با دادن ضمانت نامه‌هایی به بانک‌های وام‌دهنده برخی از مشکلات موجود در زمینه تامین مالی فعالان صنایع کوچک و متوسط را رفع کرد.

شهرکی بیان کرد: در تفاهم نامه‌های منعقد شده، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک متعهد شده است درصورت عدم باز پرداخت اصل و سود بدهی از طرف متقاضی تاسقف مبلغ مندرج در ضمانت نامه صادره وجه آن را به بانک بپردازد.

وی از تولیدکنندگان استان که متقاضی دریافت تسهیلات هستند و توانایی تامین وثیقه و ضمانت نامه بانکی را ندارند خواست با ورود به سامانه صدور الکترونیکی ضمانت‌نامه از طریق سایت صندوق ضمانت به نشانی www.sif.ir درخواست صدور ضمانت نامه مورد نیاز را ثبت و پیگیری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: هم اکنون صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با 18 بانک و موسسه مالی و اعتباری تفاهم نامه همکاری امضا کرده که گامی در جهت حمایت از واحدهای تولیدی کوچک به شمار می‌رود.

شهرکی گفت: بانک‌های دارای تفاهم‌نامه با صندوق ضمانت شامل بانک ملی، ملت، سپه، تجارت، کشاورزی، توسعه صادرات، سینا، انصار، آینده، اقتصادنوین، پارسیان، پاسارگاد، ایران زمین، رفاه کارگران و صنعت و معدن است.

وی تصریح کرد: مؤسسه مالی و اعتباری کوثر و صندوق کارآفرین امید نیز بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده نیز به واحدهای تولیدی خدمات  می‌دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار