اکنون 3 روز است که آتش به جان بلوط های کوه¬های نرگسی در اطراف روستای کفشکنان افتاده است ومتاسفانه کسی نیست که به فریاد آنها برسد.
کد خبر: ۴۳۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰ 12 June 2017
دو روز است که بلوط ها و مراتع کوه کفشکنان بهمئی با مظلومیت تمام در مقابل جهنمی از آتش به خاکستر تبدیل می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آتش سوزی جنگل بلوط و مراتع کوه کفشکنان بهمئی را در برگرفته و تاکنون علی رغم تلاش های گسترده مردمی و نیروهای امدادی مهار نشده است.
تصاویر ارسالی مخاطبان حکایت از انتشار و شدت آتش دارد به گونه ای که خبرهای رسیده از گسترش آتش علی رغم بسیج عمومی مردم منطقه و نیروهای امدادی حکایت دارد.
هم اکنو هم تعداد زیادی از مردم همزمان با رفتن به منطقه ی آتش سوزی از طریق شبکه های اجتماعی تقاضای حضور بیشتر مردمی برای خاموش کردن شعله های آتش را دارند.
 
مظلومیت درختان بلوط در کوه های کفشکنان بهمئی / گسترش آتش ، استمداد و بسیج مردمی + فیلم و تصاویر 
 
آتش سطح وسیعی از منطقه را سوزاند
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده در کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی در هشت هکتار از جنگل‌های این شهرستان که از دیروز شنبه آغاز شد همچنان ادامه دارد.
ذبیح الله محمدی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مواقعی کوتاه این آتش سوزی با تلاش نیروهای منابع طبیعی خاموش ولی با توجه به سطح پوشش گیاهی دوباره آتش شعله‌ور می شود.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این آتش سوزی در مناطق مرزی با شهرستان بهبهان بوده نیروهای منابع طبیعی بهبهان، لیکک و منابع طبیعی لنده در حال خاموش کردن آتش هستند.
محمدی افزود: این آتش سوزی در منطقه جنگلی بوده و تاکنون سطح زیادی از پوشش گیاهی منطقه کوه تلخه زار در آتش سوخت.
وی عنوان کرد: علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست.
 
مظلومیت درختان بلوط در کوه های کفشکنان بهمئی / گسترش آتش ، استمداد و بسیج مردمی + فیلم و تصاویر
 
کوه های نرگسی در آتش می سوزد
یکی از اهالی این متن را برای استمداد طلبی مردم جهت خاموش کردن آتش فرستاد .
این روز ها جنگل های زاگرس که در واقع ریه ایران زمین می باشتد دچار دردهای مزمنی شدند وهیچ کس به فریاد آنها نمی رسد.درختان بلوطی که وظیفه تامین آب، اکسیژن، جلوگیری از فرسایش خاک، جاری شدن سیلاب و کاهش آلودگی ها را به عهده دارند هر روز بخاطر بی توجهی مردم واز آن بدتر مسئولین در حال نابودی هستند.در همه جای دنیا روی درخت بلوط حسابی دیگر باز می کنند.چرا که چوب بلوط بسیار قوی و سخت است و در ساخت کشتی ها، مبلمان و کف مورد استفاده قرار می گیرد.دربسیاری از کشورها از جمله آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، لتونی، لهستان و صربستان بلوط گیاه ملی است. بلوط نماد قدرت و استقامت است.درختان بلوط می توانند بیش از هزار سال عمر کنند.وسالها طول می کشد تا یک نهال بلوط به سن بلوغ برسد، ارزش یک درخت بلوط از لحاظ اقتصادی میلیون ها تومان  برآورد می شود.اکنون 3 روز است که آتش  به جان بلوط های کوه¬های نرگسی در اطراف روستای کفشکنان افتاده است ومتاسفانه کسی نیست که به فریاد آنها برسد. برادران اگر حتی مسئولین دولتی به این مساله توجهی نمی کنند خودتان بسیج شوید وبدانید محیط زیست خودمان است ونسل های آینده به خاطر این کم توجهی ما را ملامت می کنند.
 
دانلود 
 ارسالی مخاطبان
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
والا کفشکنان بی خود زیر نظر بهمئی است بدبخت اگر زیر نظر خوزستان بود حال ورورش این نبود
بابا کوه خاتمه مدیرمنابع طبیعی شهرستان میگه زیر نظر خوزستانه جریانش شده مثل روحانی و وعده صد روزه اقتصاد هرجا توان نداشت میگه کجه ....کجه که دیگه می‌دونید کار کیه کار حکومت آخوندیه که به مردم میگن حرامه مال خودشه میگه کجه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
مردم ومسولین فقط میتوننداتش راخاموش کنندکاری دیگه ای نمیشه کرداونایی که باسهل انگاری یاعمدی این کارهاراانجام میدن درروزقیامت گناهکارومسولندحالاچه فرقی میکنه کفشکنان زیرنظرخوزستان باشه یابهمیی ربطی نداره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار