امام‌ جمعه شیراز با اشاره به یکی از محله‌های شیراز و وجود معتادان بسیار در این محله با بیانی طعنه‌آمیز گفت: اگر وجود یک هزار معتاد در محله‌ای خوب است، افتخارش برای مسؤولان است! و اگر این مسئله بد است، بازهم افتخارش متوجه مسؤولان خواهد بود!
کد خبر: ۴۳۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 11 June 2017
تابناک فارس به نقل از فارس ، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در حسینیه محله محروم شُرقان در شرق این شهر با انتقاد از مسؤولانی که در رفع مشکل محرومان دستشان می‌لرزد، اظهار داشت: نمی‌دانم چرا مسؤولان وقتی‌که بحث کمک اجتماعی به محرومان و رفع محرومیت آن‌ها پیش می‌آید، دستشان می‌لرزد.

وی با اشاره به اینکه وجود مشکل در محله‌ها، شیراز را بدنام خواهد کرد، افزود: دریکی از محله‌ها می‌گویند یک هزار معتاد وجود دارد که اگر این مسئله خوب است پس افتخارش برای مسؤولان است و اگر بد است بازهم افتخارش برای آن‌ها خواهد بود، چراکه نباید اجازه می‌دادند که چنین وضعیتی به وجود آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه یک‌سوم جمعیت شیراز زیر خط فقر و محرومیت به سر می‌برند، گفت: این فقر و محرومیت به خاطر این است که حس کمک اجتماعی در مسؤولان وجود ندارد یا ضعیف است وگرنه نباید این‌همه محرومیت در این شهر وجود داشته باشد.

امام‌ جمعه شیراز، فهم بد از دین اسلام را در انفعال مسؤولان در رفع محرومیت‌ها بی‌تأثیر ندانست و اظهار داشت: مگر دیانت و سیاست در اسلام از یکدیگر جداست که برخی در حل مشکلات مردم هیچ اراده‌ای ندارند، مگر این کار ثواب نیست؟ چطور مسؤولی وقتی به آدم نیازمندی می‌رسد، هزار تومان از جیب خود درآورده و به او کمک می‌کند، اما وقتی به جامعه می‌رسد، حالت انفعال به خود می‌گیرد؟

ایمانی افزود: مسؤولان باید بدانند که کمک به رفع محرومیت‌های جامعه کمتر از دادن نان شب به محتاجان نیست و باید حس کمک اجتماعی را در خود قوی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث عدم وجود مدرسه در مناطق محروم اشاره کرد و اظهار داشت: دریکی از مناطق شیراز 13 مدرسه تعطیل‌شده است و به هر محله‌ای که رفتم مشکل مدرسه داشتند و دریکی از مناطق متصل و نزدیک به شیراز با داشتن 80 هزار نفر جمعیت، دبیرستان وجود نداشت.

امام‌ جمعه شیراز با انتقاد از آموزش‌وپرورش ادامه داد: چطور خیّران در بلوارهای گران‌قیمت و پیشرفته شهر مدرسه می‌سازند، اما در مناطق محروم نه؟ پس یا ما یادش ندادیم که کجا مدرسه بسازد یا اینکه در اصل به فکر مناطق محروم نبودیم.

ایمانی با بیان اینکه مدیرکل آموزش‌وپرورش باید در این زمینه پاسخگو باشد، تصریح کرد: اگر بانی مدرسه‌ساز ندارید بروید خیّران را پیدا کرده و به مناطق محروم هدایت کنید تا در آنجا مدرسه بسازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه مسؤولی که در شیراز است نباید بین شمال غرب و جنوب شهر فرق قائل شود، اظهار داشت: مشکلات مناطق به اسم شهر شیراز معدل‌گیری می‌شود؛ بنابراین مدیران همان‌گونه که در مقابل شمال شهر مسؤول هستند، در مقابل جنوب شهر هم باید پاسخگوی مشکلات مردم باشند.

وی با اشاره به مشکل فاضلاب در بیشتر محله‌های شهر شیراز گفت: در برخی نقاط شهر با وجودی که هیچ نیازی به فاضلاب نبوده، می‌بینیم که فاضلاب کشیده شده، اما در نقطه‌ای دیگر که 20 سانتی‌متر خاک را می‌کنیم و آب بالا می‌آید، هیچ خبری از فاضلاب نیست.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: این مسائلی که مطرح می‌کنم مشکلات شهر شیراز است نه‌فقط مشکل یک محله خاص و متأسفانه در بیشتر محلات مردم مشکل بهداشت دارند و حرف بنده نیز با مسؤولان این است که با هم‌افزایی و کار جهادی مشکلات مردم را حل کنند، نه با روحیه اداری. چراکه با قوانین اداری، این محرومیت‌ها حل نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار