باید مکانی دائمی و مسقف برای نمایشگاه قرآن شیراز در نظر گرفته شود/ مسابقه شفاهی قرآن در نمایشگاه شیراز برگزار می شود/ نمایشگاه قرآن در گراش برپا شد
کد خبر: ۴۳۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 11 June 2017
باید مکانی دائمی و مسقف برای نمایشگاه قرآن شیراز در نظر گرفته شود
به گزارش تابناک فارس:مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینكه مراسم اختتامیه این نمایشگاه در روز ۲۲ خردادماه با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم از ۱۰ نفر از فعالان قرآنی استان فارس نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

مریدی، استقبال مردم از نمایشگاه امسال را مناسب ارزیابی كرد و گفت: با توجه به اینكه این نمایشگاه در جوار بارگاه ملكوتی حضرت شاهچراغ(ع) قرار داشت،‌ جمعیت بیشتری از این نمایشگاه بازدید كردند اما در عین حال ما نیازمند یك نمایشگاه دائمی قرآن در فارس هستیم.

وی با بیان اینكه ایجاد نمایشگاه دائمی در فضای باز بسیار سخت است، گفت: بحث امنیت و آب و هوا و شرایط اقلیمی از جمله مشكلات برپایی نمایشگاه قرآن به خصوص برای نمایش قرآن‌های نفیس در فضای باز است چرا كه آب و هوا می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی كتاب‌های نفیس بگذارد.

مریدی گفت: كتاب‌های نفیس را در موزه‌ها در شرایط سرمایشی و گرمایشی مشخص نگه‌داری می‌كنند كه باید این شرایط برای نمایشگاه نیز فراهم شود چنانچه امسال ما كارهای بسیار نفیسی از قرآن‌های خطی داشتیم اما به دلیل شرایط آب و هوایی امكان نمایش آن‌ها را نداشتیم.

مدیركل ارشاد فارس اظهار كرد:‌ زمانی بنا بود برای برپایی نمایشگاه قران امسال گذر هنر را به گذر قرآن تبدیل كنیم و یا اینكه این نمایشگاه در محور حافظیه و یا محل معاونت قرآن ارشاد برپا كنیم اما در نهایت نظر بر این شد كه در جوار حرم شاهچراغ(ع) برپا شود.
 
مریدی با ابراز امیدواری از اینكه برای سال‌های آینده یك فضای مسقف و مشخص برای نمایشگاه قرآن اختصاص یابد، گفت: ما نیاز به یك فضای دائمی و مناسب برای نمایشگاه قرآن هستیم.
 
مسابقه شفاهی قرآن در نمایشگاه شیراز برگزار می شود
مسابقه شفاهی قرائت تحقیق و ترتیل ویژه قاریان فارس امروز در محل نمایشگاه قرآن این استان برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام عبدالرسول خسروبیگ، مدیر فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در حاشیه برپایی نهمین نمایشگاه قرآن فارس با بیان اینكه این دانشگاه در نمایشگاه قرآن حضوری فعال دارد، گفت: غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه دارای بخش‌های مختلف هنری و قرآنی است.

وی، یكی از مهم‌ترین برنامه‌های این غرفه را برپایی محافل انس با قرآن و همچنین برگزاری مسابقه قرائت قرآن عنوان كرد و افزود: مسابقه شفاهی قرائت تحقیق و ترتیل ویژه قاریان فارس یكشنبه، ۲۱ خردادماه در محل غرفه این دانشگاه در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.
 
 
نمایشگاه قرآن در گراش برپا شد
 همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی مبین در شهرستان گراش برپا شد.
 
اصغر فرودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: توجه به هنرمندان و آثار ارائه شده در حوزه قرآن و عترت و در دسترس قرار دادن کتب و علوم قرآنی برای افراد جامعه از اهداف برپایی این نمایشگاه است.
 
وی بیان کرد: اجرای ویژه برنامه‌های قرآنی و مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان از بخش‌ های جذاب این نمایشگاه بوده،و تست فشارخون و قندخون روزه‌داران نیز بوسیله نیرو های هلال احمر در این نمایشگاه انجام می شود.
 
فرودی تصریح کرد: این نمایشگاه تا ۲۹ خرداد ماه امسال مصادف با ۲۴ ماه مبارک رمضان ادامه از ساعت 17 تا پاسی از شب پذیرای علاقه مندان است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار