با انجام اقدامات مثبت سازمان پارک ها وفضای سبز شهرداری آلودگی هوا در شیراز کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۳۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 11 June 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:نبی الله مرادی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: شیراز با جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 550 هزار نفر از کلان شهر های کشور محسوب می شود،که برای بدست آوردن شاخص یکنواخت آلودگی هوا در سطح ملی مطالعات زیادی بوسیله متخصصین انجام شده تا گزارش روزانه آلودگی هوای یک منطقه بر پایه اطلاعات جمع آوری شده از شبکه اندازه گیری و بررسی کیفیت هوا با آن بیان شود.

وی با بیان اینکه شاخص کیفی هواAQI است،که به صورت عددی در مقیاس صفر تا 3٠٠ گزارش می شود و مقیاس 100 مساوی با استاندارد کنترل هوای محیطی بوده است، افزود: در حال حاضر 4 ایستگاه ثابت سنجش پارامترهای آلودگی هوا در شیراز مستقراست، که مقدار پارامترهای آلاینده هوا را سنجش و از طریق اینترنت به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ارسال می شود.

مرادی تصریح کرد: با توجه به داده ها و اندازه گیری های انجام شده بوسیله 4ایستگاه میزان پارامترهای شاخص آلودگی هوا در حدمجاز بوده و تعداد روزهایی که شاخص AQIدر حد ناسالم گزارش شده در طی سال های اخیر رو به کاهش بوده است.
وی اضافه کرد: بر اساس مطالعات طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر شیراز بیش از 70% از سهم آلودگی هوای شهر از تولید گازهای آلاینده مربوط به منابع متحرک یعنی وسائط نقلیه موتوری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار