مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت :‌ ایجاد شهرک صنایع دستی در استان فارس تصویب شده و امیدواریم زمین مناسب برای ایجاد این شهرک صنعتی تخصصی مشخص شود تا وارد مرحله اجرایی شویم.
کد خبر: ۴۳۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ 10 June 2017
شاهپور قنبری در بازدید ازکارگاه خاتم سازی مهر آریا فارس در شهرک صنعتی شیراز همزمان با روزجهانی صنایع دستی افزود:این شهرک ویژه صنایع دستی و گردشگری خواهد بود و چون شیراز سابقه گردشگری خوبی دارد و همچنین هنرمندان این شهر توانمندی زیادی در تولید صنایع دستی دارند، احداث این شهرک صنعتی از توجیه اقتصادی برخوردار است.
 
وی حمایت از فعالان صنایع دستی را حمایت از تاریخ ،فرهنگ و هنر اصیل بیان کرد و گفت:از حضورو استقرار فعالان صنایع دستی در شهرک و نواحی صنعتی استان حمایت می شود.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: با توجه به جایگاه استان فارس در صنایع دستی و رسالت شرکت شهرک های صنعتی در تقویت و حمایت از صنایع کوچک،از صنایع دستی که در مقیاس کارگاهی یا صنعتی فعالیت می کنند متناسب با برنامه های موجود در حوزه های آموزشی ،تورهای صنعتی و نمایشگاهی و خوشه های کسب و کار حمایت می شود.
 
وی بااشاره به راه اندازی خوشه وکنسرسیوم های صادراتی فرش دستباف در استان فارس گفت: با فعالیت این خوشه کسب و کار که با حمایت های شرکت شهرک های صنعتی ایجاد شده علاوه بر ارتقای سطح مهارتی و آموزشی ذی نفعان این خوشه و حضور آن ها در نمایشگاه های خارجی و داخلی ،اقدامات مناسبی در حوزه بازار و صادرات انجام شده است.
 
در این بازدید مدیر این کارگاه نیز ،حفظ اصالت خاتم شیرازبعنوان خاستگاه اصلی هنر خاتم ، در کنار تنوع و نوآوری در ساخت را دو رویکرد مهم فعالیت ها اعلام کرد و گفت:با تلاش های انجام شده در این مجموعه هنر خاتم را که اغلب برای کالاهای تزئینی استفاده می شود را در محصولات کاربردی نظیر برخی لوازم منزل و دکوراسیون ،میز غذاخوری ،مبل ،اتاق های کنفرانس ،میز کار و... نیز بکار برده ایم و در این راستا به موفقیت های خوبی دست یافته ایم .20 خرداد مصادف با 10 ژوئن روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار