کد خبر: ۴۳۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 10 June 2017
 کرامت نظری؛مدیر عامل انجمن ام.اس شیراز گفت: بیماری «مولتیپل اسکلروزیس» ( Multiple.sclerusis)  یک بیماری التهابی در سیستم اعصاب مرکزی مغز و نخاع است که عمدتاً افراد جوان بین ۱۸ تا ۴۰ سالگی را گرفتار می کند در این بیماری غلاف رشته های عصبی مغز آسیب می بیند و در نتیجه انتقال دستورات مغز و نخاع به عضلات مختل می شود و یا بکندی صورت می گیرد.

 وی ادامه داد: علائم ام.اس در افراد مختلف متفاوت است و قابل پیش بینی نیست زیرا ممکن است یک فرد مبتلا به ام.اس تا مدت ها علائم و نشانه های بالینی بسیار خفیفی مانند سرگیجه و یا اختلالات جسمی گوناگون در نقاط مختلف بدن داشته باشد ولی بیمار دیگری در مدت زمان کوتاهی دچار اختلالات حرکتی و ناتوانی شدید شود.

مدیر عامل انجمن ام.اس شیراز بیان کرد: متأسفانه در چند سال اخیر نه تنها شیوع آن در ایران بلکه در کل دنیا حتی کشورهای همسایه ایران روبه افزایش است.

نظری ادامه داد: آماری که در انجمن شیراز به ثبت رسیده و کارت شناسایی برای بیماران صادر شده بیش از شش هزار  نفر است که حدوداً ۸۰ درصد خانم ها و ۲۰ درصد آقایان هستند، در اینجا دو نکته مهم مورد توجه است اول اینکه منشأ این بیماری و علل بروز آن معلوم نیست امّا بعضی از متخصصین یکی از عوامل مبتلا شدن به ام.اس استرس و افسردگی می دانند، اگر چنین نظریه ای درست باشد توصیه می شود که بیماران با غم و اندوه مبارزه کنند و با تفریح و دیدن مناظر طبیعی و مسافرتهای سرگرم کننده و یا زیارتی بنحو مؤثری خود را از افسردگی دور سازند دوم اینکه علی رغم باور عمومی بیماری ام.اس بهیچ وجه موروثی نیست.

مدیر عامل انجمن ام.اس شیراز عنوان کرد: امروز در مرکز ام.اس شیراز تشکیل کلاسهای سرگرم کننده هنری و انتقال بیماران به نقاط خوش آب و هوا همچنین مسافرت شهرهای زیارتی و سیاحتی همینطور بردن بیماران به باغ های اطراف شهر شیراز و کمک های نقدی و ... جزء وظایف اصلی انجمن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار