س از حمله‌ی تروریستی اخیر به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل، تحرک و تجسس نیروهای امنیتی کشور دو چندان شده است. باوجود آنکه تمام کشور به‌صورت 24 ساعته توسط نیروهای امنیتی رصد می‌شوند، اما اتفاقات اخیر موجب شد تا با توجه به گستاخی سفاکان داعشی، مراقبت و تلاش برای ایجاد امنیت در کشور وارد مرحله‌ی جدیدی شود.
کد خبر: ۴۳۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 10 June 2017
 نیروهای داعش با توجه به شکست های پی در پی در عراق و سوریه و از دست رفتن مواضع تحت تصرفشان، به حدی از درماندگی و استیصال رسیده‌اند برای نابودی کامل از خود بی‌تابی نشان می‌دهند. اگر تا چند وقت پیش داعش در کشور سوریه و عراق در شهرهای تحت تصرف خود حکومت موقتی برپا ساخته بود و جاهلانه برای جهان و به‌ویژه ایران رجزخوانی می‌کرد، امروز از سر درماندگی و از دست رفتن بخش زیادی از منابع انسانی، تسلیحاتی و حتی قلمرو جغرافیای؛ به ناچار به‌سوی کشوری گسیل‌شده که به دلیل نهیب مقامات حکومتی و نظامی‌اش، همیشه از برخورد مستقیم با این کشور امتناع کرده است. اما از آنجایی که داعش از مجموعه‌ای از حیوانات گمراه و نادان تشکیل شده است، تمایل به خودکشی و نابودی کامل از سوی آنها اتفاق عجیبی نیست.
 
موج جدید دستگیری و کشف افراد مرتبط با گروهک داعش از همان ساعات اولیه‌ی رخ دادن عملیات تروریستی در تهران آغاز شد. سربازان گمنام امام زمان(عج) نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی، در عملیات مختلفی نسبت به کشف و انهدام افراد مرتبط با این گروه اقدام کردند.

سازمان حفاظت اطلاعات جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌های مختلف خود، به‌صورت پی در پی از توفیقات خود در کشف تروریست‌ها خبر داده و همچنان می‌دهد. به‌عنوان مثال روز گذشته یکی از روزهای پر خبر نیروهای اطلاعاتی کشورمان بود؛ به‌طوری که در اطلاعیه‌ای خبر از بازداشت 41 نفر از افراد مرتبط با داعش داد. سیر کشف و رصد نیروهای تروریستی با هر توفیقی موجبات موفقیت بعدی را فراهم می‌کنند و سر نخ های به‌دست آمده موجبات توفیقات بعدی می‌شوند.

روز گذشته نیز در پی اقدامات نیروهای امنیتی در شهر لارستان استان فارس، 7 تروریست بازداشت شدند که احتمال ارتباط آنها با گروه تروریستی داعش زیاد است. این افراد مظنون به ارتباط با داعش و یا گروهک الحادی هستند و هنوز تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

در یکی دیگر از تجسس های نیروهای امنیتی، مظنونینی در روانسر کرمانشاه دستگیر شدند. گفتنی است این دو نفر با عملیات تروریستی تهران در ارتباط بوده‌اند.

امروز هم خبرهای خوبی در مورد اقدامات  موفق نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان مخابره شد.

دستگیری ۷ نفر از عوامل پشتیبانی حوادث تروریستی تهران در شهرستان فردیس البرز، خبری بود که در ساعات اولیه‌ی صبح امروز منتشر شد. در مورد تیم مذکور عنوان‌شده که این عوامل پشتیبان تیم تروریستی در حوادث اخیر تهران بوده‌اند.

از زمان ظهور تروریسم در منطقه، در قالب گروه‌های تروریستی نظیر : القاعده، جیش العدل، پژاک و در جدیدی‌ترین شمایل آن یعنی داعش؛ نیروهای امنیتی کشور تمرکز ویژه‌ای بر رصد، کشف و انهدام این گروه‌های تروریستی داشته‌اند. در طول این سال‌ها گاهی از خبر موفقیت نیروهای امنیتی و جان‌برکف کشور مطلع شده‌ایم و در مواردی هم به دلایل امنیتی توفیقات در سکوت خبری محقق شده‌اند. آنچه که در این روزها کاملاً مشهود است و باید به آن توجه کرد، تأثیر خبر عملیات تروریستی تهران است که در کنار تلخ و ناگوار بودن این رخداد، حاوی پیام دیگری هم هست. این پیام همانا امنیتی است که شاید تا چند روز پیش، آن‌چنان‌که باید به چشم برخی از هم‌وطنان نمی‌آمد. امنیت گوهری است که در هنگام رخ دادن چنین حوادثی، ارزش والای آن رخ می‌نماید.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار