رییس انجمن هنرهای سنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: نمایشگاه و اجرای زنده (workshop) هنرهای سنتی وابسته به معماری در ارگ کریم خان شیراز برپا می شود.
کد خبر: ۴۳۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 10 June 2017
ملیحه طهماسبی رییس انجمن هنرهای سنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری نمایشگاه و اجرای زنده (workshop) هنرهای سنتی وابسته به معماری در ارگ کریم خان خبر داد.

وی افزود: در این نمایشگاه از استادان برجسته و پیشکسوت هنر های تزیینات وابسته به معماری حضور دارند که شامل هنرهای مقرنس کاری، هنرآینه کاری، هنر حجاری سنتی سنگ، هنر گره چینی و اروسی، هنر کاشی هفت رنگ، هنر خاتم حضور دارند.

رییس انجمن هنرهای سنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تزیینات وابسته به معماری مجموعه ای از هنرهای سنتی اطلاق می گردد که با استفاده از تکنیکهای مختلف معماری سنتی به همراه ذوق، سلیقه، دانش و طراحی سنتی بر روی موادی چون گچ ،چوب ،کاشی, آئینه و... در ساختار اصلی بناها بصورت تزئینی و کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. که تجلی این هنر را در اماکن متبرکه، تاریخی و عام المنفعه در جای جای این این سرزمین پهناور می توان دید.

این بانوی هنرمند بیان داشت: تزئینات معمارى توسط ایرانیان، تکامل هنرى عمده‌اى یافته است و در بسیارى از کشورهاى اسلامی، توسط هنرمندان ایرانی، بناهایى با تزئینات مختلف انجام گرفته است. که در این میان هنرمندان شیرازی آوازه ای به بلندی قدمتی چندین هزار سال در ایران دارند که نه تنها در استان بلکه در کشور و کشورهای همجوار و اماکن متبرکه ی کشورهای اسلامی در تمام دوران تاریخی خوش درخشیدند.

رییس انجمن هنرهای سنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان اظهار داشت: بازدید این نمایشگاه از تاریخ ٢٠ خرداد تا ٢٥ خرداد ٩٦ ساعت ١٧ تا ٢١ در ارگ کریم خان برای عموم آزاد است و برگزاری نمایشگاه و اجرای زنده (workshop) هنرهای سنتی وابسته به معماری با همکاری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس در ارگ کریم خان برپا می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار