هیوا قنبری، مدیر مؤسسه عروهالوثقی هدایت شیراز از ارائه رایگان آموزش‌ هنرهای قرآنی در نهمین نمایشگاه قرآن فارس خبر داد و گفت: مؤسسه ما تنها مؤسسه هنری قرآنی در کشور است که هنرهایی با محتوای قرآنی را ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۴۳۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 10 June 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:وی با یادآوری اینکه هر هنری که مزین به اسماء‌الحسنی باشد یا اینکه مقام عترت و نماز را نشان دهد به عنوان هنر قرآنی مطرح می‌شود، افزود: حتی اگر در داخل کار معرق، خاتم و قلم زنی از اسماءالحسنی استفاده شود، آن کار مقدس شده و به عنوان هنر قرآنی مطرح می‌شود.

قنبری دلیل این کار را آن دانست که بتوان قرآن و آموزه‌های آن را در سراسر دنیا به شکل دیگری ارائه و مطرح کرد و ادامه داد: ما از سال ۸۹ تاکنون در شیراز در حال فعالیت هستیم.

هنرمندان استقبال خوبی از هنرهای قرآنی دارند

مدیر مؤسسه عروهالوثقی هدایت شیراز در پاسخ به اینکه میزان استقبال هنرمندان از این هنر چه میزان است، گفت: این هنر در میان هنرمندان استقبال خوبی دارد یعنی اکثر هنرمندان ما گرایش این چنینی دارند اگرچه شاید به شکل اینکه به این قبیل کارها هنر قرآنی بگویند، مطرح نبوده است اما خودشان گرایش این را داشتند که از اسماءالحسنی در هنرهای خود استفاده کنند.

وی تأکید کرد که ما می‌خواهیم تولیدات هنری به سمت هنر قرآنی برود و هنرمند این انگیزه را داشته باشد که بخواهد تولید کند و تولیدش به فروش برسد و دغدغه مالی نداشته باشد که آیا این تولید هنری او به فروش می‌رسد یا خیر لذا دغدغه ما اشتغالزایی هنرمندان قرآنی است.

مراجعه تعداد زیادی از مردم به‌صورت روزانه جهت فراگرفتن هنرهای قرآنی

قنبری همچنین به میزان استقبال مردم از این هنرها نیز اشاره کرد و گفت: استقبال مردم در این نمایشگاه با توجه به اینکه ما در این بخش تنها به ارائه آموزش‌های رایگان هنرهای قرآنی می‌پردازیم خوب بوده است و افراد بسیاری روزانه مراجعه می‌کنند تا استعداد خود را محک بزنند و ببینند می‌توانند این هنر را ادامه دهند یا خیر.

مدیر مؤسسه عروهالوثقی هدایت شیراز در پایان یادآور شد که در این نمایشگاه ما بخش فروش نداریم و تمام تابلوهای ارائه شده در غرفه این مؤسسه به صورت نمونه کار و جذب مردم جهت روی آوردن به این هنرهای قرآنی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار