مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: 40 میلیون نفر معادل نزدیک به 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند
کد خبر: ۴۳۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 08 June 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدجواد کبیر پیش‌ از ظهر امروز در بازدید از روند اجرای راه‌اندازی نخستین سامانه مکانیزه رسیدگی تائید دارو و اسناد پزشکی بیمه سلامت بیان کرد: شیراز قطب پزشکی کشور است و در همین جهت، تعدادی از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خدمات قابل‌توجهی به اکثر بیماران کشور ارائه می‌دهد.

محمدجواد کبیر با اشاره به مطالبات چندماهه دانشگاه علوم پزشکی از بیمه‌ها ادامه داد: این دانشگاه مبلغی در حدود 700 میلیارد تومان به مدت 7 ماه از این بیمه مطالبه دارد و بیمه سلامت برای پرداخت این مطالبات تخصیص اعتبارات فارس را به‌صورت ویژه در نظر گرفته است.

وی افزود: 40 میلیون نفر معادل نزدیک به 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند و 11 میلیون بیمه‌ شده جدید داشته‌ایم که با حذف همپوشانی‌ها جمعیت را به 9 میلیون نفر رسانده‌ایم.

کبیر با بیان اینکه از مجموع 13 هزار بیمار بیمه‌ شده با عنوان بیماران خاص، تعداد 68 هزار نفر از بیمه سلامت خدمات دریافت می‌کنند خاطرنشان کرد: مابقی از بیمه تأمین اجتماعی که 10 درصد این بیماران به استان فارس تعلق دارد، استفاده می‌کنند.

این مقام مسؤول متذکر شد: در سال‌های گذشته بارِ مراجعات بیماران خاص به مراکز تشخیصی درمانی، روندی صعودی داشته که این امر بیانگر افزایش دسترسی به مراکز ارائه‌دهنده خدمات تشخیصی درمانی خاص و سرطانی و نیز بهبود کمّی و کیفی خدماتی است که بهره‌مندی بیشتر بیماران خاص از این خدمات را به همراه داشته است.

کبیر گفت: مدیریت و اعضای بیمه سلامت با ابتکار خود، سامانه مکانیزه تائید دارو مرتبط با اسناد پزشکی را به‌منظور سرعت عمل در روند ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، در بیش از 71 بیمارستان فارس ایجاد کردند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران در بخش پایانی سخنان خود از مساعدت مبلغ 4 میلیارد تومان برای تسویه مطالبات درمانی سال 95 برای بیمارستان علی‌اصغر شیراز، خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار