شهردار شیراز با تاکید براینکه ساختمان جدید مجموعه شهرداری شیراز اولین ساختمان ممتاز کشور محسوب می‌شود، احداث این بنا را زمینه‌ساز تجمیع معاونت‌ها و برخی سازمان‌های شهرداری در یک مجموعه دانست.
کد خبر: ۴۳۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 06 June 2017
 ساختمان جدید شهرداری شیراز؛ زیبا مدرن و منحصر بفرد در کشور
تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی‌رضا پاک فطرت دوشنبه 15 خرداد و در حاشیه بازدید از روند احداث ساختمان جديد شهرداري شيراز در جمع خبرنگاران، شرايط كنوني اين پروژه را خوب توصيف و اضافه كرد: اين پروژه ويژگي‌هاي احداث ساختمان اداري را در طراحي و ساخت دنبال كرده است‌.

شهردار شيراز با اشاره به اينكه با مصوبات شوراي اسلامی شهر، طي سال‌هاي اخير پروژه‌هاي بزرگي در شيراز اجرايي شد، گفت: در پروژه‌ها تلاش كرديم ضمن تعامل مناسب با شهروندان، مشکلات را حل و توان شهرداري و جوانان متخصص شيراز را در برداشتن گام‌هاي بلند عمراني نشان داده و اثبات كنيم‌.

او ساختمان جدید شهرداری مركزي شيراز را نمادي از تحقق اقتصاد مقاومتي در ساختمان‌سازي دانست و تصريح كرد: هم‌اينك شهرداري از نوعي پراكندگي محيط اداري رنج مي‌برد كه با احداث اين ساختمان، تجميع معاونت‌هاي مختلف مد نظر قرار دارد .

شهردار شيراز گفت: تجميع معاونت‌ها زمينه را براي كاهش هزينه‌ها و دسترسي مناسب و مطلوب شهروندان و مديريت امور توسط مديران فراهم خواهد كرد و در كاهش هزينه‌ها تاثيرگذار است .

او تجميع ساختمان‌های پراکنده شهرداری شيراز را در راستای رضایتمندی شهروندان و کارکنان ارزيابي و اضافه كرد: اين ساختمان در حاشيه محدوده پر ترافيك شيراز در حال احداث است و نگاه ويژه ی ما در راستای این پروژه، تغییر به سمت فضاي سبز مناسب و فضاي پارك خودروها است .

پاك‌فطرت با بيان اينكه هم‌اينك فاز اول ساختمان شهرداري مركزي شيراز در حال احداث است، گفت: اين فاز 30 هزار مترمربع زيربنا دارد و اميدواريم تا 22 بهمن امسال، زمينه براي انتقال كاركنان برخي از معاونت‌ها كه اكنون در نقاط مختلف شيراز پراكنده‌اند، فراهم شود‌.

شهردار شيراز تاكيد دارد كه ساختمان شهرداري مركزي شيراز اولین الگوی ساختمان ممتاز، هوشمند، سبز و ايمن خواهد بود كه از پساب خاکستری آن براي آبياري فضاي سبز و ساير مصارف غيرشرب استفاده مي‌شود.

پاك‌فطرت ابراز اميدواري كرد كه اين ساختمان بتواند در آينده مركز مديريت هماهنگ و واحد شهري و حتي زمينه‌ساز انتقال شواري اسلامي شهر شيراز در قالب فاز 2 باشد‌.

وي خاطرنشان كرد: ساختمان کنونی شهرداری مركزي شیراز نيز بعد از اتمام ساختمان جديد به موزه تبديل مي‌شود تا در نقطه مركزي شيراز و در كنار مجموعه زنديه و بخشي از طرح ميدان مركزي شهر، يعني طرح احياء ميدان توپخانه، نقشي تاثيرگذار را در توسعه گردشگري و معرفي بخشي از تاريخ شيراز ايفا كند‌.

شهردار شيراز گفت: تلاش خود را در كنار همراهي دولت محترم و انجمن‌هاي مردم‌نهاد به‌كار بسته‌ايم كه ميدان توپخانه شيراز احياء شود و تا امروز هم در اين مسير اقدامات مقتضي انجام شده است‌.

پاك‌فطرت ادامه داد: طي اين سال‌ها و با اجراي طرح‌هاي مختلف‌كاهش عبور و مرور غيرضروري خودروها در مركز شيراز را دنبال كرده‌ايم و اجراي ساختمان شهرداري در خارج از محدوده ترافيك نيز يكي از همين اقدامات است‌.

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه در کنار تكميل خط يك مترو، به‌زودی اولین اتوبوس تمام برقی کشور وارد چرخه حمل و نقل درون‌شهري شيراز خواهد شد تا بعد از مراحل تست، آماده ارائه خدمت شود،  تصريح كرد: مهمترين اولويت مدنظر مديريت شهري در شيراز، احترام به شهروندان و نه به خودروها بوده است‌.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار