معاون سوادآموزی فارس گفت: سهمیه سواد آموزی فارس در سال گذشته ۱۶ هزار نفر بود اما عملکرد مناسب و جلوتر حرکت کردن باعث شد که برای سال جاری ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر سهمیه داشته باشیم.
کد خبر: ۴۳۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 01 June 2017
عیسی ملک پور افزود: سهمیه استان در سال قبل ۱۶ هزار نفر بود .

وی بیان کرد:‌با توجه به اینکه سواد آموزی استان فارس در چند سال اخیر توانسته بیش از حجم سالانه خود افراد بی سواد را تحت پوشش قراردهد، سهمیه این استان در سال ۹۶ تقلیل یافته و سهمیه کنونی استان ۱۳ هزارو ۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۱۵۰۰ نفر باید از اتباع خارجی باشد.

معاون سواد آموزی اموزش و پرورش فارس تصریح کرد: سازمان سواد آموزی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و همچنین ایجاد اشتغال در جامعه در طی سال های اخیر فعالیت های خود را به صورت برون سپاری انجام می دهد.

وی ادامه داد: ‌برون سپاری با هدف شتاب بخشی به روند زدودن بی سوادی انجام می شود و وظیفه اصلی سواد آموزی شناسایی ، جذب و آموزش بی سوادان جامعه است که این مهم در دوران قبل از ادغام نهضت سواد آموزی و آموزش و پرورش توسط آموزشیاران انجام می شد و پس از ادغام نیز سازمان سواد آموزی برای انجام ماموریت خود به روش برون سپاری تاکید دارد.

ملک پور گفت: علت عدم انسداد مبادی بی سوادی در استان نبود انگیزه لازم و استقبال بی سوادان برای فرا گیری سواد ، مهاجرت و پراکندگی بی سوادان در سطح استان و همچنین عدم الزام قانونی جهت حضور بی سوادان در فرایند آموزش است.

وی گفت: در روش برون سپاری استفاده از توان بخش خصوصی چه به صورت تشکل های غیر دولتی و چه نیروهای دولتی همچون معلمین ، کارکنان رسمی سایر ادارات و بازنشستگان مورد تاکید است.

معاون سواد آموزی فارس افزود: بر همین اساس کارگروه برون سپاری در همه ادارات آموزش و پرورش سراسر استان تشکیل خواهد شد و انتخاب ، معرفی و نظارت بر فعالیت تشکل های علاقه مند به همکاری با سازمان سواد آموزی توسط این کارگروه انجام می شود.

وی یادآور شد: در سال ۹۵ نزدیک به ۵۵ تشکل در سراسر استان فارس امر شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان را بر عهده داشتند و در سال جاری نیز ادارات آموزش و پرورش فارس با توجه به سهیه تعیین شده تنها پس از تعیین تشکل های طرف قرارداد با سواد آموزی و ثبت آنها در سامانه سواد آموزی ، امکان ثبت افراد بی سواد و تکمیل سهیمه تعیین شده خود را دارند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار