گروه سیاست و اقتصاد: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بروز برخی از شائبه‌ها در انتخابات شوراها در اين كلان‌شهر، از بی‌توجهی مجريان انتخابات نسبت به اعتراضات كانديداها انتقاد كرد.
کد خبر: ۴۳۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 31 May 2017

تابناک فارس به نقل از ایکنا: محمدرضا هاجری، رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در جمع خبرنگاران گفت: قطعاً مردم ایران در انتخابات ۲۹ اردیبهشت حماسه‌ای بی‌بدیل خلق کرده و تمام رسانه‌های خارجی را به بیان این واقعیت واداشتند که ایران مرکز دموکراسی است.

وی با تصریح اینکه همواره تمکین کننده از نتایج نهایی انتخابات‌ها بوده است، گفت: در بحث انتخابات شوراها، از ابتدا در شهرستان شیراز شاهد رخ‌دادهایی بودیم که زمینه‌ساز شایبه‌هایی شد.

هاجری اظهار كرد: در انتخاب اعضای هیئت نظارت انتخابات استان فارس که باید بر اساس نظر مجمع نمایندگان فارس عمل می‌شد، یکی از نمایندگان شیراز جایگزین نفر منتخب مجمع شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: براساس نظر مجمع نمایندگان فارس آقایان رضایی، برومند و جمالی به‌عنوان اعضای هیئت نظارت استان فارس بر انتخابات شوراها انتخاب شدند اما به اصرار آقای پارسایی، آقای رجبی جایگزین جمالی شد.

هاجری با بیان اینكه انتخاب هیئت نظارت بر انتخابات توسط نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی هم خالی از شایبه نبوده است، گفت: از ابتدا به نوعی رفتار شد که روندی جانبدارانه را نشان می‌داد.

وی با یادآوری این نكته كه قصد تعیین تکلیف ندارد، افزود: وقتی مراجع چهارگانه نظری مبنی بر رد صلاحیت فردی می‌دهند، مراجعی که تخصصی است، چرا به نظرات ارائه شده توجهی نمی‌شود.

هاجری با تأكید بر اینكه هیئت نظارت و اجرایی انتخابات به نوعی از طیف خاصی چیده شدند، گفت: من شاهدانی دارم که حتی در بررسی‌ها هم جانب بی‌طرفی رعایت نشده است؛ این موضوع نشان می‌دهد که مجریان انتخابات و هیئت‌های اجرایی و نظارت برخلاف ادعاها به مر قانون عمل نکرده‌اند.

این عضو شورای شهر شیراز که در انتخابات پنجمین دوره شورای شیراز به‌‌عنوان علی‌البدل انتخاب شده است، گفت: بعد از اعلام نتایج برای اعتراض در زمان قانونی به همراه برخی دیگر از نمایندگان کنونی شورا به فرمانداری مراجعه کردیم اما ما را راه ندادند و شکایت‌هایمان را دریافت نکردند.

هاجری با بیان اینکه برخلاف ادوار گذشته به کاندیداها اعلام نشد که در کدام صندوق چه تعداد رای داشته‌اند، گفت: چرا نباید هیچ اطلاعاتی به من ارائه شود که براساس آن تردیدم در خصوص آراء از بین برود؛ من از ابتدا تقاضای بازشماری آراء در ۵ صندوقی هستم که اعلام خواهم کرد.

وی با یادآوری اینکه اعتراض خود را در موعد مقرر به هیئت نظارت استان ارائه داده است، گفت: من نمی‌گویم رای من مخدوش شده یا به سبد دیگران رفته یا گم شده است، من می‌گویم افراد حوصله نداشتند تمام رای‌های هاجری را قرائت کنند؛ به یک تعداد رای که می‌رسیدند می‌گفتند همین تعداد رای برای هاجری کفایت می‌کند.

هاجری اعتقاد دارد در صندوق‌هایی که او در دو دوره سوم و چهارم انتخابات شوراها، بیش از ۱۵۰۰ رای داشته، در این دوره تعداد آرایش به کمتر از ۴۰۰ رای رسیده است و این موضوع برای او تردید برانگیز محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز خواستار بازشماری آرای حداقل ۵ صندوق به انتخاب خودش در مقابل دوربین‌های صدا و سیما و با حضور خبرنگاران شد و تاکید کرد که اگر تعداد آرای او در این فرآیند افزایش قابل توجهی نداشت ضمن عذرخواهی رسمی از هیئت‌های نظارت و اجرایی، از علی‌البدلی هم استعفا می‌دهد.

وی با بیان اینكه متأسفانه حرمت نامزدهای انتخابات نیز نگه داشته نشد، گفت: وقتی ما را به فرمانداری راه نمی‌دهند چگونه و از چه طریقی می‌توانیم اعتراض خود را به نتایج انتخابات اعلام كنیم در صورتی كه برای برخی چنین چیزی نیست و چرا این تفاوت‌ها وجود دارد.

هاجری همچنین از بی‌توجهی مجریان انتخابات به نظر مراجع ۴ گانه درباره رد صلاحیت‌های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تاكنون سراغ نداریم كه در جایی مراجع ۴ گانه نظر داده باشند اما به نظر آن‌ها اهمیتی داده نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار