اولین کارگاه استانی آشنایی با تئاتر کاربردی و انواع تئاتر بیرونی با محوریت توسعه بهداشت و سلامت در کرمانشاه برپا می‌شود.
کد خبر: ۴۲۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 23 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ اولین کارگاه استانی آشنایی با تئاتر کاربردی و انواع تئاتر بیرونی با محوریت توسعه بهداشت و سلامت در کرمانشاه با حضور اساتید ملی چون دکتر سعید اسدی، استاد دانشگاه و پژوهشگر و دبیر دو دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر، استاد علی ظفر قهرمانی نژاد، مدرس دانشگاه و مولف کتاب های تئاتر کاربردی در کرمانشاه برگزار می شود.

استاد مجید امرایی، مدرس دانشگاه و مولف کتاب های تئاتر درمانی و  استاد سامان خلیلیان مدیر دفتر تئاتر خیابانی ایران از دیگر اساتید این کارگاه هستند.

این کارگاه به همت دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و شهرداری کرمانشاه از ۲ لغایت ۴ خرداد در محل مجموع تئاتر شهر کرمانشاه برگزار می شود.

در این کارگاه ۳ روزه بیش از ۵۰ علاقه مند در حوزه تئاتر حضور خواهند داشت و به مباحثی چون سلامت وبهداشت و تئاتر شورایی برای آموزش بهداشت پرداخته خواهد شد.

معرفی گونه های تئاتر کاربردی و تکنیک‌های تئاتر شورایی، آموزش و اجرای تکنیک مجسمه با موضوع بهداشت، تکنیک مجادله با موضوع مسایل بهداشتی، تقویت الگو، اجرای تکنیک، تئاتر قانونگذار، آموزش تسهیل‌گری تئاتر شورایی، اجرا و تسهیل‌گری توسط خود هنرجویان از فعالیت‌ها و مباحثی است که در این کارگاه ۳ روزه مطرح شده و اتفاق خواهد افتاد.

همچنین در این کارگاه به ظرفیت های تئاتر محیطی، وسعت امکانات برای توسعه کنش اجتماعی تئات، فضا-مکان به جای صحنه، میزان اسپیس به جای میزانسن، تعامل انسان -محیط، تبیین کنش تعاملی تماشاگر بازیگر، هدایت محیط به مثابه کارگردانی اجرا، بازی و محیط/ بازیگری و محیط، نگره‌های اجرای محیطی، آشنایی با سایکو دارم، آشنایی با دراما تراپی (تاتر درمانی)   و... پرداخته می‌شود و سرفصل های آموزشی این کارگاه خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار