مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از آغاز چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم این اداره کل در مرحله شهرستانی خبر داد.
کد خبر: ۴۲۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 23 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت‌الاسلام ‌حسن شهیدی اظهار کرد: در این دوره در مجموع 560 نفر از 10 شهرستان استان در رده سنی بالای 18 سال با هم رقابت می کنند.

وی مکان برگزاری مسابقات خواهران در مرکز استان را حسینیه اهل بیت و برادران در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) عنوان و علت پایین بودن آمار شرکت کنندگان این دوره را تفکیک دوره سنی شرکت کنندگان عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی رده سنی زیر 18 سال امسال به آموزش و پرورش واگذار شده است.
 
وی ادامه داد: ثبت‌نام برای حضور در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از بهمن‌ماه پارسال آغاز و تا 10 اردیبهشت ماه امسال ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل متولی برگزاری معتبرترین رویداد قرآنی در سطح کشور است، افزود: در چهلمین دوره این مسابقات شرکت کنندگان در 11 رشته‌ مختلف قرایت قرآن کریم، حفظ، ترتیل، همخوانی و غیره شرکت و با هم رقابت می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اعلام اینکه این دوره از مسابقات قرآنی در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، اضافه کرد: مرحله استانی مسابقات بعد از ماه رمضان و مرحله کشوری نیز در استان آذربایجان غربی خواهد بود.

وی ادامه داد: سال گذشته نفرات برتر قرآنی از استان ایلام در این مسابقات شرکت کردند که حسن فرخی‌مقدم از استان ایلام موفق به کسب عنوان برتری رشته مفاهیم از رقابت‌های کشوری شد. /م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار