معاون نیروی زمینی سپاه:
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: اهداف فرماندهان جوان در عملیات آزادسازی خرمشهر محقق شد؛ چون امام راحل به جوانان اعتماد کرده بود.
کد خبر: ۴۲۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 23 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس در آستانه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: جنگ تحمیلی بین جنگ‌های رخ‌داده در ۳۰۰ سال گذشته در ایران از ویژگی خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: جنگ‌های گذشته قبل از دفاع مقدس در تاریخ ایران با شکست مواجه شدند و حاصل آن جداسازی بخش‌های زیادی از نوار جغرافیایی کشور از شمال، شمال‌غرب و غرب کشور بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان ایران به‌ویژه استکبار جهانی با استفاده از بی‌لیاقتی و ضعف در حکومت‌های وقت ایران، بسیاری از این مناطق را بدون خونریزی و جنگ تصرف کردند، در تشریح ابعاد مختلف دفاع مقدس، به مقاومت هشت ساله در جنگ تحمیلی به‌عنوان یکی ویژگی‌های مهم این دوران اشاره کرد و افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی همه نوع حمایت و به‌کارگیری امکانات خود برای پشتیبانی از رژیم بعث عراق را انجام دادند.

پورجمشیدیان با تأکید بر اینکه به برکت حضور مردم و نفس پاک امام خمینی (ره) این مقاومت ساختار مردمی به خود گرفت، تصریح کرد: مردم به کمک نیروهای مسلح آمدند و امام راحل به نیروهای مسلح کشور -ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج- اعتماد کردند.

وی اضافه کرد: این اعتماد باعث شد تا حرکت تهاجمی دشمن به ایران اسلامی سرد شود و برنامه‌های آن‌ها هم برای شکست نظام نتیجه‌ای نداد.

عملیاتی بزرگ برای بازپس‌گیری بخش‌های اشغال‌شده خاک کشورمان

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ابتکار عمل جنگ وقتی به دست جوانان غیرتمند و متخصص ایران اسلامی افتاد، ضعف‌ها و کمبودهای جنگ را در آن مقطع زمانی برطرف کرد، تصریح کرد: دشمن تا بن دندان مسلح بود و تجهیزات زیادی در دست داشت.

پورجشمیدیانبا بیان اینکه عملیات بزرگی برای بازپس‌گیری بخش‌های اشغال‌شده خاک کشورمان انجام شد، عملیات طریق‌القدس، بیت‌المقدس و فتح المبین را ازجمله عملیات موفق در نقطه اوج دفاع مقدس برشمرد و افزود: آزادسازی خاک کشور، رسیدن به مرزهای بین‌المللی، آزادسازی هویزه و خروج اهواز از خط آتش و برد توپخانه‌ای دشمن از اهداف مهم آزادسازی خرمشهر بود و برنامه‌ریزی این عملیات از ۱۰ اردیبهشت در قالب چند مرحله انجام شد.

وی با اشاره به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتری و وسعت سرزمینی این منطقه، ساختار دشتی این منطقه را امتیازی در دست دشمن دانست و تصریح کرد: به این خاطر، عملیات شبانه ما و یورش رزمندگان اسلام به خطوط پدافندی دشمن طی سه، چهار مرحله این آزادسازی بزرگ را رقم زد.

اهداف فرماندهان جوان در عملیات آزادسازی خرمشهر محقق شد

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسدارانادامه داد: نیروهای دشمن که در خرمشهر بودند، با اجرای این عملیات در محاصره قرار گرفتند و نیروهای عراق از فرماندهان تا نیروهای دیگر به اسارت درآمدند و اهداف فرماندهان جوان محقق شد.

پورجمشیدیان از عملیات بیت‌المقدس به‌عنوان عملیاتی فوق‌العاده و کم‌نظیر در تاریخ نظامی‌گری و جنگ‌های دنیا یاد و تصریح کرد: این عملیات در تاریخ جنگ‌های جهان بی‌نظیر است.

وی با تأکید بر لزوم الگوسازی وحدت بین ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان اضافه کرد: تشکیل قرارگاه‌های مشترک در دوران دفاع مقدس از این‌ دست اقدامات بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: با نفس پاک امام راحل، وحدت مردم، ایثار شهدا، جانبازان و ایثارگران این آزادسازی رقم خورد و لبخند رضایت را بر چهره امام خمینی (ره) نشاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار