هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای فارس موفق به کسب رتبه 4 کشوری شدند.
کد خبر: ۴۲۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲ 12 May 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر ناصر قجری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: هنرجویان فارسی در مسابقات هنرستان های فنی و حرفه ای سراسر کشور در چهاردهمین دوره مسابقات علمی رتبه 4 کشوری را کسب کردند.
 
وی بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ترویج فرهنگ و فضای رقابت در استان و کشور، کیفیت بخشی به آموزش های فنی وحرفه ای و کاردانش و شناسایی استعداد هنرجویان هنرستانی در سراسر کشور است.
 
قجری تصریح کرد: در این مسابقات 218 هنرجو در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی در قالب 37  رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند که 111نفر موفق به کسب مقام های اول تا سوم شدند و 4 عنوان به دانش آموزان فارس تعلق گرفت.
 
 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه 10 هزار هنرجو از سراسر فارس در 27 رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند افزود: از این تعداد در هر رشته 6 نفر و در مجموع 162 نفر  به مرحله تئوری کشوری راه یافتند و 13 نفر نیز در رقابت های تئوری جواز حضور در مسابقات علمی کشوری را به خود اختصاص دادند.
 
رضا امیری رئيس اداره آموزش های فنی حرفه ای و كاردانش آموزش و پرورش فارس نیز ادامه داد: در رشته نمایش، زهرا رفیعی از هنرستان مرضیه یک، ناحیه 4 شیراز رتبه یک کشوری، زهرا ثنایی از هنرستان فاطمه الزهرا (س) لارستان و فاطمه رضائی از هنرستان کیمیا ناحیه 4 شیراز  به ترتیب دوم  و در رشته صنایع دستی نیز عرفانه نبی هنرجوی هنرستان طریق القدس شهرستان  آباده بر سکوی سوم کشوری ایستاد.
 
وی اضافه کرد: در هر رشته 6 نفر و در مجموع 32 استان کشور 192 نفر در هر رشته در مرحله عملی  شرکت داشتند که از 13 هنرجو شرکت کننده در فارس 4 نفر بر سکوی اول تا سوم و 9 نفر رتبه های 4 تا 6 کشوری را کسب کردند.
 
گفتنی است، چهاردهمین دوره مسابقات علمی هنرستان های فنی و حرفه ای و کشاورزی سراسر کشور از 18 تا  20 اردیبهشت امسال در شهر اراک و شازند استان مرکزی برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار