مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس از نصب آبگرمکن خورشیدی در 201 خانه روستایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲ 30 April 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:عطاالله زمانی اظهار داشت: برای کاهش مصرف انرژی، یارانه خرید آبگرمکن خورشیدی در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد بدین‌صورت که بنابر توافقنامه منعقدشده 500 هزار تومان تخفیف از کارخانه گرفته‌ایم و مابقی مبلغ را نیز اگر دستگاه دو میلیون تومان باشد یک و نیم میلیون آن را به‌صورت یارانه می‌دهیم که از همین طریق تاکنون بالغ‌بر 201 واحد روستایی آبگرمکن خورشیدی را نصب‌کرده‌اند.

وی افزود: نصب این آبگرمکن‌ها علاوه بر آن‌که پول برق خانوار را صفر می‌کند، در کاهش مصرف سوخت فسیلی و حفظ پاکی هوا مؤثر بوده و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای کاهش مصرف سوخت است.

زمانی ادامه داد: عمده کار بنیاد مسکن در حوزه روستایی است هرچند گاه فعالیت‌های دیگری توسط دولت‌ها به ما تفویض شده و در راستای اهداف بنیاد در مناطق روستایی تهیه طرح‌های هادی را بر عهده داریم که متناسب با این هدف در استان فارس 2 هزار و 400 روستای بالای ۲۰ خانوار داشتیم که سال گذشته تهیه طرح‌های آنها به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های هادی نیز بر عهده بنیاد است که بهسازی محیط روستا اعم از احداث جوی، جدول، پارک محله‌ای، محوطه‌سازی، پیاده‌روسازی، کف سازی، احداث کانال دفع آب‌های سطحی و موارد دیگر را شامل می‌شود.
این مسئول بیان کرد: از سال ۷۰ تاکنون بهسازی یکهزار و ۳۰ روستا انجام‌شده همچنین بنیاد با کمک ثبت اسناد ۱۲ سال است شناسایی و صدور سند املاک روستایی را انجام می‌دهد که تاکنون در این استان ۲۵۷ هزار جلد سند صادرشده و تنها سال گذشته ۱۳ هزار جلد سند در روستاها و ۷ هزار سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادرشده است.

وی ابراز داشت: خدمت دیگر بنیاد ارائه خدمات فنی و کارشناسی در سطح روستاها است و همچنین سال گذشته با استفاده از قیر یارانه‌ای که دولت تخصیص داد ۲۰۰ کیلومتر آسفالت انجام شد.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس یادآور شد: در حوزه مسکن روستایی به عنوان مجری ستاد حوادث تسهیلات وام‌هایی را برای مقاوم‌سازی تا قبل از حادثه ارائه می‌دهیم که تاکنون حدود ۲۳۰ هزار واحد را با ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی کردیم که اگر زلزله بین سه تا شش ریشتر رخ دهد نگرانی نداریم.

وی عنوان کرد: در بحث بازسازی سال گذشته 350 واحد بازسازی سنوات قبل تکمیل شد و همچنین در سال 95 مواردی از وقوع زلزله و سیل را داشتیم که ۲۰۶ واحد خشت و گلی در خنج تخریب شد و وام به مبلغ 20 میلیون تومان و پنج میلیون تومان بلاعوض در اختیار حادثه دیدگان قرار گرفت.

به گفته زمانی، واحدهای مسکن روستایی که مقاوم‌سازی می‌شوند ۱۲ سال مشمول بیمه حادثه خواهند بود که در همین حوزه 120 هزار واحد روستایی تا 12 سال بیمه هستند و کل مبلغ بیمه بیش از 35 هزار تومان نیست.

وی ادامه داد: پیگیری کردیم برای خانوارهای روستایی با بیش از دو عضو معلول با کمک چهار دستگاه حمایتی و راه و شهرسازی و خیران 18 میلیون تومان تسهیلات وام و 18 میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار قرار می‌دهیم که در شهرها 32 میلیون تومان بلاعوض ارائه می‌شود تا خانوارهای دارای دو معلول یا بیشتر از طریق آن بتوانند برای خود واحد مسکونی بسازند.

به گفته وی، در زمینه عناوین تسهیلات قرض‌الحسنه، بلاعوض، واحدهای نیمه‌تمام و اقشار کم‌درآمد یکهزار و 831 نفر تسهیلات از دو تا پنج میلیون تومان قرض‌الحسنه چهار تا پنج درصد سود به مجموع مبلغ پنج میلیارد و 300 میلیون تومان بهره‌مند شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار