نماینده مردم محلات و دلیجان؛
تابناک مرکزی: نماینده مردم محلات و دلیجان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتي شعار نيست گفت: اقتصاد مقاومتی بدون مقاومت اقتصادی بدست نمی آید.
کد خبر: ۴۱۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰ 30 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام علیرضا سليمي در سمينار اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال با محوريت گردشگري و كشاورزي به ميزباني جهاد دانشگاهي استان که در دانشگاه علمي كاربردي نيمور برگزار شد، گفت: اقتصاد مقاومتي بدون مقاومت اقتصادي بدست نخواهد آمد و برای تحقق آن ١٢ مولفه اصلي وجود دارد.

سلیمی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتي شعار نيست بلکه يك اقدام است و همه بايد باهم به فهم مشترك برسيم تا بتوان بهترين اقدام را انجام داده و مسايل سياسي نبايد در اقتصاد مقاومتي دخالت کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان با بیان اینکه محيط كسب و كار بايد دچار تحول گردد افزود: يكي از مواردی که نیاز به تحول دارد، آموزش فني و حرفه اي است كه در اين بخش كشور مشكل قانوني ندارد.

سلیمی ادامه داد: پيشرفته بودن بازارهاي مالي يكي ديگر از مولفه هاي تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم رتبه بين المللي ايران در محيط كسب و كار كاهش یافته به طوري كه در دنيا ٧٦ و در منطقه دارای رتبه ١٣ هستیم.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلساتي از اين دست بايد عملياتي شده و خروجي داشته باشد افزود: انحصاري شدن برخي صنايع موجب آسيب به اقتصاد کشور می شود.

سلیمی افزود: دربحث خودرو سازي انحصار شدیدی صورت گرفته، به نحوی كه باعث شده خودرو حداقل ٣٠ درصد گرانتر به مردم عرضه شود.

وی ادامه داد: در بخش كشاورزي  ٨٩ درصد آب مصرف مي شود و اسراف زيادي صورت مي گيرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: هر كشاورزي كه به سمت مكانيزه كردن آبياري برود دولت طبق قانون موظف به اختصاص تسهيلات بلاعوض تا سقف ٨٠ درصد هزينه آن طرح مي باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار