کد خبر: ۴۱۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ 30 April 2017
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: چنانچه که امروز قول می دهیم درآمدها را افزایش دهیم به این دلیل است که سطح رفاه و آسایش را برای مردم اقصی نقاط کشور فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بعدازظهر امروز در برنامه بی واسطه با ایران که از شبکه رادیویی ایران پخش شد، اظهار کرد: می‌خواهم از واقعیتی سخن بگویم که به مزاج دو گروه خوش نمی‌آید. یکی جمعی از مسئولین دولت امروز و دیگری افراد تافته جدابافته از مردم که بسیار محدود و کمتر از چهار درصد جامعه هستند.

وی افزود: متاسفانه امروز مردم در صحنه سیاسی به صورت مقطعی حضور دارند. در صحنه اقتصادی مردم اخراج شده و در صحنه فرهنگی مردم فرصت بروز استعدادها و ظرفیت‌های خود را پیدا نمی‌کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ده درصد جمعیت کشور در فقر مطلق قرار دارند خاطر نشان کرد: ایران کشوری ثروتمند است که ذخایر طبیعی وظرفیت های بسیاری دارد. امروز ایران در زمینه منابع انرژی های فسیلی در نفت و گاز رتبه نخست را دارد و با وجود اینکه یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهد، پنج درصد منابع انرژی دنیا را در اختیار دارد.

قالیباف با اشاره به فاصله طبقاتی میان اقشار مختلف جامعه، تاکید کرد: علت اصلی اختلاف طبقاتی و فاصله فقر وغنا در کشور به خاطر این است که چهار درصد مردم اجازه فعالیت به 96 درصد جمعیت ما را ندادند.

وی همچنین به آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره و با انتقاد از وضعیت بیکاری موجود در کشور خاطر نشان کرد: دولت مردم قول می دهد که در نظام مالیاتی تحولی اساسی انجام دهد. متاسفانه امروز مالیات 96 درصد مردم را به دقت دریافت می کنیم اما از چهار درصدی که از بیشترین سود بهره و رانت استفاده می کنند نام و نشانی نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: چنانچه که امروز قول می دهیم درآمدها را افزایش دهیم به این  دلیل است که سطح رفاه و آسایش را برای مردم اقصی نقاط کشور فراهم کنیم.

قالیباف تصریح کرد: دولت مردم وظیفه خود می داند که تبعیض میان بازنشستگان را بردارد و تعهدات خود را نسبت به فرهنگیان و معلمان اجرا کند. دولت مردم همچنین وظیفه خود می داند که درحوزه ‌آموزش، عدالت آموزشی و فرصتی برابر برای همه فراهم نماید.

وی با بیان اینکه دولت مردم وظیفه دارد برای رفع مشکلات جدی محیط زیست از جمله آلودگی هوا، آلودگی صوتی وریزگردها برنامه های جدی خود را ایفا کند اظهار کرد:  مردم می توانند در 29 اردیبهشت تصمیم بگیرند که وضعیت موجود یعنی بیکاری، آسیب های اجتماعی و رکود اقتصادی ادامه پیدا یابد یا شرایط تغییر کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده درباره وعده ایجاد 5 میلیون شغل از سوی خود، به بیان آماری از تعداد بیکاران جوان کشور پرداخت و گفت: امروز متوسط جمعیت دهه 64 تا 74 یک میلیون و دویست و پنجاه نفر است که همه اینها در سن شغل، ازدواج  ونیازمندی به مسکن هستند.

قالیباف با بیان اینکه کسانیکه می گویند ایجاد 5 میلیون شغل در دولت بعدی شدنی نیست متاسفم، افزود: دولت متعهد است که پنج میلیون شغل در دوره خود ایجاد نماید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور خاطر نشان کرد: می‌توانیم در دولت آینده هشت میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه کنیم. با این اقدام بیش از 4.5 میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه دولت مردم مصمم است با 4 درصد مبارزه کند و جلوی واردات مضر و غیرقانونی به کشور را بگیرد، گفت: دولت مردم همواره مدافع واردات تکنولوژی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ها بوده وهست اما درکشوری که صنعتگران آن در حوزه های تکنولوژی از علم کافی برخوردادند دیگر ضرورتی به واردات کالاهی نظیر چوب بستنی و مهر نماز نیست.

قالیباف با بیان اینکه این 4 درصد پارتی، پول، حوزه نفود و حاشیه امنیت و رسانه دارند اظهار کرد: این افراد اهل تهمت زدن هستند و قدرت تخریب دارند. آنها کسانی هستند که چند ماه پیش عکس دختر خانمی را در مجلس عروسی پخش کردند گفتند که  این مراسم عروسی دختر قالیباف است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار