استاندار مازندران با اشاره به تعامل مثبت جوامع کارگری با مدیریت اجرایی استان گفت: در سه سال گذشته تجمعات کارگری در استان مازندران کاهش یافت.
کد خبر: ۴۱۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 30 April 2017
خبرگزاری تسنیم از ساری، ربیع فلاح جلودار ظهر امروز در جشنواره امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه برتر استان در مجتمع اهل بیت ساری اظهار داشت: تعامل و همکاری دولت با تشکل‌های کارگری بسیار خوب و مطلوب بوده است.
 
وی افزود: قدر و منزلت مقام کارگر و کارگری بسیار بالا بوده و همه تلاش‌ها برای کاهش مشکلات و بهبود شرایط کارگران صورت گرفته است.
 
استاندار مازندران با اشاره به اینکه یکی ازاولویت‌های مهم در حوزه فعالیت کارگری ایمنی و بهداشت حرفه ای است ودر این حوزه توجه به ارتقا آموزش‌های حرفه ای است، تصریح کرد: در آموزه‌های دینی به جایگاه کارگر و کرامت آنان توجه ویژه شده است.
 
فلاح با بیان اینکه عزت و کرامت کارگران همیشه باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: کارگران ستون و پایه اقتصاد مقاومتی بوده و مجاهدان عرصه تولید و اشتغال هستند.
 
وی با اعلام اینکه قشر زحمتکش و با وفای کارگر در تمامی صحنه‌های انقلاب پیشگام و پیشتاز بودند، گفت: مدیران ما خادم کارگران بوده و همیشه در حهت منافع کارکران گام برداشتند.
 
ارتقا ایمنی کارگران در استان
 
کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز اظهار داشت: اداره کار در خصوص بیمه تکمیلی، اجباری و معیشت کارگران تلاش کرده است.
 
وی افزود: با همت تشکل‌های کارگری توانستیم بسیاری از مشکلات کارگری را در استان به حداقل ممکن برسانیم.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه بهداشت حرفه ای و ایمنی کارگران را مدنظر قرار دادیم، تصریح کرد: بیمه کارگران ساختمانی را که در گذشته قطره‌چکانی دریافت شده بوده اکنون به صورت کلی در حال اجرایی شدن است.
 
اصغری با بیان اینکه کارگران استان در انتظار بیمه درمانی نمی‌مانند، افزود: ارتباط با تشکل‌های کارگری یک وظیفه بوده و ما بدون آنها اثرگذاری و موفقیتی نداریم.
 
وی با اعلام اینکه 20 هزار نفر ساعت آموزش ایمنی به کارگران در چند سال اخیر ارائه داده شده است، گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد برای 50 هزار کارگر استان اجرایی شده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه 15 هزار نفر سال 95 از طریق کاریابی جذب بازار کار کردیم، تصریح کرد: 42 هزار نفر در مازندران بیمه کارگران ساختمانی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار