معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ریزگردها و گرد و غبار همچنان باعث آلودگی هوای برخی نقاط این استان شده و هوای این مناطق را در وضعیت هشدار قرار داده است.
کد خبر: ۴۱۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 30 April 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی طاهر سارایی  اظهار کرد: با ورود پدیده ریزگردها به آسمان استان ایلام از روز گذشته، اکنون هوای شهرستان های ایلام، مهران، ایوان، دره شهر، سرابله و آبدانان در وضعیت هشدار قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه میزان غلظت گرد و غبار در هوای این شهرستان ها بیش از یک و نیم برابر حد مجاز گزارش و ثبت شده است، افزود: این توده که از دیروز فعالیت خود را بتدریج در نقاط مختلف این استان شروع کرد، کماکان در نقاط مختلف استان مشهود است.
 
به گزارش ایرنا، از ابتدای هفته جاری تاکنون هوای صاف و آفتابی استان ایلام در جدال با ریزگردها مغلوب شد و طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با توجه با وزش بادهای شدید در کشور عراق تداوم فعالیت ریزگردها در آسمان استان ایلام تا روز دوشنبه (فردا) وجود دارد.
 
حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم در هر متر مکعب است.
ریزگردهای عربی بیش از یک دهه است که استان ایلام را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلاتی برای جامعه انسانی، جانور و گیاهی، حوزه های کشاورزی، صنعت، ادارات، مدارس استان شده است.
 
نوشیدن شیر فراوان، عدم خروج از منزل، استفاده از ماسک فیلتر دار، اجتناب از کار و ورزش در هوای آزاد از جمله توصیه های مکرر مرگز بهداشت استان ایلام هنگام بروز پدیده ریزگردها به عموم مردم به ویژه گروه های حساس چون جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، ریوی، قلبی، زنان باردار، کودکان، افراد کهنسال برای کاهش آثار مخرب ریزگردها است.
 
استان ایلام دارای هشت ایستگاه سنجش ذرات معلق در هوا دارد.
از ابتدای سال جاری تاکنون چهار روز غبارآلود با ماندگاری 24 ساعته در استان ایلام ثبت شده است ضمن اینکه سال گذشته این روزها به عدد 80 رسیده بود./م
ایرنا
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار