معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ضمن انتقاد از مشکلاتی که در محیط کسب و کار وجود دارد خطاب به نمایندگان و دولتمردان استان فارس گفت: گمان نکنید کسی در تهران به طور جدی می‌نشیند و مشکلات شما را پیگیری و حل می‌کند بلکه خودتان باید راه‌حل مشکلاتتان را بیابید.
کد خبر: ۴۱۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 30 April 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه:سورنا ستاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با تأکید بر این‌که بستن یک کسب‌وکار ذلت و خیانت است، گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار مناسب وظیفه مسئولان و مدیران است و هیچ یک از دستگاه‌ها از قبیل صنعت و معدن، شهرداری، آب و برق و غیره نباید بر سر توسعه این شرکت‌های دانش‌بنیان که آینده کشور هستند مانع‌تراشی کنند.

وی اضافه کرد: کل استان باید در قالب یک مرکز شتاب‌دهی فناوری عمل کند و این موضوع که جوانان خلاق و خوش‌فکر از استان شما بروند و در جایی دیگر فعالیت کنند باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه استان فارس در حوزه‌های کشاورزی، پزشکی و «آی تی» امکان ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار بیشتری را دارد، گفت: باید پایه‌های اقتصادی از منابع فیزیکی به منابع انسانی تغییر یابد و در اقتصاد ما دانش محور فعالیت ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قدرت‌های اقتصادی دنیا قدرت علمی نیز هستند، تصریح کرد: اکتفا به استخدام و دریافت حقوق ماهانه از بین برنده خلاقیت و توان ابتکار جوانان خوش‌فکر این مرز و بوم است و برای رسیدن به این هدف تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی باید از اقتصاد محصول محور و خام فروشی به اقتصاد مغز‌محور و انسان‌محور برسیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروزه شرکت‌هایی که قیمت سهام آنها میلیاردی است هیچ‌کدام دارایی و املاک فیزیکی خاصی ندارند و تنها افکار و ایده‌ها را در خود جای‌داده‌اند.

ستاری ادامه داد: امروز در کشور ما نیز «استارت آپ»‌های داخلی دارند قدرت خود را نشان می‌دهند و هر بار وارد میدان می‌شوند، بازار محصول و خدمات را تکان می‌دهند و ما نمونه‌های متعددی از جوانان زیر 30 سال داریم که در این حوزه اقدامات بسیار بزرگی را به ثمر رسانده‌اند.

وی اضافه کرد: کسی نمی‌تواند با بحث تاکسی‌های آنلاین و اینترنتی مقابله کند، چنانکه اینها صدها شرکت هستند و نمی‌توان با فناوری رو به رشد مقابله کرد بلکه اگر تاکسیرانی مشکلی دارد باید خدمات خود را ارتقا دهد نه این که سعی کند دیگران را پایین بکشد.

ستاری با بیان اینکه روش تامین سرمایه گرفتن وام نیست، تصریح کرد: ما باید به سمت سرمایه‌گذاری خطرپذیر حرکت کنیم و کسانی که در حوزه تکنولوژی وارد می‌شوند کمی دیرتر به محصول می‌رسند اما این حوزه برای سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر می‌باشد.

معاون رئیس‌جمهور مراکز شتاب دهنده علم و فناوری در حوزه‌هایی مانند نانو و یا بیوتکنولوژی و شرکت‌های دانش بنیان را خلق کننده ارزش افزوده در کشورها دانست و افز.ود: کشوری که تاریخ و دانش دارد می‌تواند از این گنج لایزال برای آینده خود بهره ببرد، اما در کشور ما طی صد سال گذشته حدود 70 درصد صنایع دستی را نابود کرده‌ایم درحالی که ورود فناوری جدید نباید به تعطیلی صنایع دستی و هنرهای سنتی ما منتهی شود بلکه باید دانش را به یاری این صنایع ببریم و به عنوان مثال کمک کنیم هنر قالی و فرش ما با بهره بردن از دانش کیفیت کار خود را ارتقا دهد.

وی ابراز کرد: یک جوان ما در استارتاپ 100 هزار اپ فارسی را با فعالیت 45 هزار اپ‌نویس تولید کرده و برخی استار تاپ‌های کشور سالی هزار درصد رشد می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور متذکر شد: استارت آپ‌هایی داریم که چند هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شوند و در قالب حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان 110 خدمت ارائه می‌دهیم و وام‌هایی با بهای پایین را به شرکت‌هایی که از مراحل آغازین عبور کرده‌اند اعطا می‌کنیم.

فرزند سرلشکر منصور ستاری فرمانده شهید نیروی هوایی ارتش در بخشی از سخنان خود ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای استان فارس، به قرائت بخشی از آخرین نوشته‌های شهید دوران پرداخت و گفت: شهدا برای این مملکت هزینه داده‌اند و ما وام‌دار آنان هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار