نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: مردم با آماده بودن زیرساخت گردشگری ارز از مملکت خارج نمی‌کنند و نیازی به سفر به کشورهای خارجی برای بوم‌گردی نیست.
کد خبر: ۴۱۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 29 April 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی‌شاهرودی با حضور در پنجمین جشنواره گردشگری سفر به توران، با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند طبیعی و معنوی منطقه خوارتوران شهرستان شاهرود اظهار داشت: گردشگری نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دارد.

وی با بیان قابلیت‌های گردشگری روستای هدف گردشگری رضاآباد خوارتوران در 250 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود گفت: هدف از حضورم در این جشنواره این بود که بگویم برای گردش و بوم‌گردی نیازی به سفر به کشورهای خارجی نیست؛ چراکه انواع جاذبه‌های گردشگری متعدد را در کشور خود داریم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس افزود: امروز مصداق عینی اقتصاد مقاومتی را در حوزه گردشگری رضاآباد بیارجمند می‌بینیم. برگزاری جشنواره گردشگری سفر به توران در دل کویر اتفاق خوبی است و مردم از اقصی نقاط کشور به اینجا سفر کرده‌اند تا مراسم زیبا، دیدنی و سنتی در دل کویر را از نزدیک به تماشا بنشینند.

حسینی‌شاهرودی بیان داشت: به همه هم‌وطنانی که تابه‌حال به اینجا نیامده‌اند، پیشنهاد می‌کنم به این منطقه عزیمت کرده و آفریده‌های زیبای خداوند را ببینند. روستاهای خوارتوران ازجمله احمدآباد، زمان‌آباد، رضاآباد و ... در شهرستانی که تنوع اقلیمی به‌گونه‌ای است که از مرکز شهرستان به فاصله کمتر از یک ساعت جنگل و کویر را داریم و یک اختلاف دمایی بالا از قله شاهوار گرفته به‌عنوان سردترین و این منطقه کویری به‌عنوان گرم‌ترین نقطه آن، بسیار جالب و دیدنی است.

وی با اشاره به نام‌گذاری قاره کوچک برای شهرستان شاهرود گفت: این به این معناست که انواع ظرفیت‌های جغرافیایی شامل کوهستان، کویر، جنگل و بیابان را در فواصل بسیار نزدیک به هم به‌صورت یکجا در این منطقه مشاهده می‌شود و این یعنی جمیع اقلیم‌ها را در شهرستان داریم.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: مسؤولان مربوطه باید تلاش بیشتری داشته باشند تا قابلیت‌های کشور اسلامی ما و این منطقه را به مردم بشناسانند و همین‌طور فضا و زیرساخت‌های موردنیاز آن را فراهم آورند.

وی خاطرنشان ساخت: قطعاً بدانید اگر این اتفاق که خوشبختانه در جای‌جای کشور در حال وقوع است، مردم ما ارز را از مملکت خارج نمی‌کنند. رضاآباد با کمترین امکانات و صرفاً با امکانات مردمی ساخته شده، خانه‌های خشت و گلی و قدیمی و فضای کاملاً سنتی روستایی با مردم بسیار باصفای این روستا و روستاهای خوارتوران بیارجمند موجب شده هر که به اینجا سفر می‌کند، مترصد فرصتی باشد تا سال‌های بعد نیز در این رویداد گردشگری حضور پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار