با حضور گردشگران داخلی و خارجی؛
پنجمین جشنواره گردشگری رضا آباد خارتوران، همایش دو روز در کویر ایران، با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و گردشگران داخلی و خارجی به میزبانی بیارجمند برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 29 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، جشنواره دو روزه توران و کویر نوردی رضاآباد بیارجمند که از روز پنج شنبه با حضور نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، معاون استاندار و فرماندار شاهرود، مسئولان شهرستانی و همچنین اقشار مختلف مردم و گردشگران از داخل و خارج کشور به میزبانی روستای هدف گردشگری رضاآباد برگزار شده بود در شامگاه جمعه به کار خود پایان داد.

جشنواره سفر به توران شاهرود - کراپ‌شده

نماینده مردم شاهرود و میامی در این مراسم ضمن بیان اینکه توسعۀ گردشگری، مصداق عینی تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: قابلیت های گردشگری روستای هدف گردشگری رضا آباد خوارتوران در ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شاهرود آنقدر بالا است که بتوان بر روی این قبیل همایش های گردشگری راهبردهای اقتصادی نوشت چرا که ما معتقد هستیم برای گردش و بوم گردی نیازی به سفر به کشورهای خارجی نیست چرا که انواع جاذبه های متعدد این حوزه را در کشور خودمان شاهد هستیم.

وی افزود: ما امروز مصداق عینی اقتصاد مقاومتی را در حوزۀ گردشگری رضا آباد بیارجمند مشاهده می کنیم چرا که برای برگزاری جشنواره گردشگری سفر به توران که مردم از اقصی نقاط کشور به بیارجمند سفر کرده و شاهد برگزاری مراسمی ویژه در دل کویر هستیم که شاید در طول سال یک‌بار نیز برای یک شهروند تهرانی این موقعیت پیش نیاید.

شاهرود را قاره کوچک می نامند

نماینده شاهرود و میامی همچنین گفت: روستاهای خوارتوران از جمله احمد آباد، زمان آباد، رضا آباد و ... در شهرستانی قرار گرفته اند که با یک ساعت رانندگی در سمت مخالف آن می توان به جنگل راه پیدا کرد و یا در قله شاهوار اختلاف دمای ۳۰درجه ای با مرکز شهر را تجربه کرد که این زیبایی خلقت خداوند بزرگترین ظرفیت گردشگری شاهرود است که از آن می توان برای تحقق شعار سال استفاده کرد.

حسینی شاهرودی گفت: شاهرود را قارۀ کوچک می نامند چرا که همه تنوع اقلیمی را در خود دارد و این بدان معنا است که این شهرستان انواع پتانسیل های جغرافیایی شامل کوهستان، کویر، جنگل و بیابان را در فواصل بسیار نزدیک به هم، در خود جای داده است لذا باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود: با تهیه زیرساخت های بیشتر بومگردی قطعا می توان نتیجه بسیار خوبی از سرمایه گذاری بر روی گردشگری در شاهرود دریافت کرد.

غذاهای محلی، موسیقی محلی، کویر نوردی، شترسواری، لبنیات و نان محلی، پیاده روی در کویر، نمایش رمل ها و ماسه ها و ... از جمله بخش های این همایش دو روزه بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار