«بوی نامطبوع فاضلاب، پشه‌های ناقل بیماری سالک، زشتی چهره شهر بر اثر انباشت زباله و نخاله‌های ساختمانی» تمام سهمی است که مردم زرین‌دشت از خدمات شهری دارند.
کد خبر: ۴۱۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 27 April 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:، «بوی نامطبوع فاضلاب، پشه‌های ناقل بیماری سالک، زشتی چهره شهر بر اثر انباشت زباله و نخاله‌های ساختمانی» بخشی از گلایه‌های مردم شهر حاجی‌آباد شهرستان زرین‌دشت است، امری که حمیدیزدان‌پناه فرماندار این شهرستان نیز بر آن صحه می‌گذارد.

زرین‌دشت فاضلاب شهری ندارد

این مشکل در شهرک همجوار بیمارستان امام موسی کاظم (ع) این شهر بیش از دیگر نقاط است چراکه بنا بر ادعای مردم فاضلاب بیمارستان نیز وارد جوی آب شده و زندگی را برای مردم این شهرستان مشکل کرده است. این شهرک به نام شهرک بسیجیان در بلوار خلیج فارس حاجی‌آباد واقع شده است.

به گفته فرماندار زرین‌دشت، این شهرستان به لحاظ مبلمان و ارائه خدمات شهری بسیار محروم است و با توجه به قرار گرفتن در منطقه خشک و بی‌آب، عدم رعایت نکات بهداشتی از سمت مردم مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: «مسیل رودخانه در شهر حاجی‌آباد قرار گرفته که فاصله‌اش با ادارات دولتی و منازل مردم کم است، فاضلاب منازل و جوی خیابان‌ها به این رودخانه ریخته شده و تبدیل به گندآب می‌شود». این موضوع علاوه بر اینکه فضای بصری شهر را نازیبا می‌کند سبب شیوع بیماری سالک نیز در شهرستان می‌شود.

یزدان‌پناه از بررسی این مشکل در شورای بهداشت شهرستان خبر می‌دهد و معتقد است که بخشی از این مشکل به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم است.

به گفته وی این شهرستان فاضلاب ندارد به همین دلیل مردم فاضلاب منازل خود را در کوچه و خیابان رها کرده که سرریز آنها در رودخانه و جوی‌های خیابانی سبب بوی نامطبوع و مشکلات بهداشتی می‌شود.

سرپوشیده کردن رودخانه یکی از راهکارهایی است که فرماندار زرین‌دشت مطرح می‌کند که به دلیل هزینه‌های زیاد اجرای آن از عهده شهرداری خارج است.

بهداشت مردم در انتظار طرح تفصیلی شهر

محمد عسگری، شهردار حاجی‌آباد در گفت‌وگو با تسنیم معتقد است که علت این مشکل به جانمایی‌های نامناسب خیابان بازمی‌گردد که شهرداری برای حل آن منتظر تصویب طرح تفصیلی شهر است.

شهردار حاجی‌آباد درباره مشکل مردم شهرک همجوار بیمارستان می‌گوید: این شهرک در مکان نامناسبی واقع شده چراکه سطح آب در این منطقه بالا است و به همین دلیل فاضلاب بیمارستان در شهرک سرازیر می‌شود. به گفته وی با مسئولان بیمارستان برای لایروبی جوی مقابل آن رایزنی شده تا با استفاده از دستگاه‌های پمپ این مکان تخلیه و سپس به طور کامل لایروبی شود.

وی اعتقاد دارد که می‌توان از پسآب فاضلاب برای احداث فضای سبز در شهر استفاده کرد و درصورتی که فضای سبزی در شهرک احداث شود این مشکل برطرف می‌شود.

با توجه به شروع فصل گرما، خشک و بی‌آب بودن و شیوع بیماری‌هایی چون سالک و شپش در شهرستان زرین‌دشت برطرف کردن مشکلات بهداشتی محیط آن امری ضروری است که تاخیر در آن سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار