مرتضی نوشاد، مدیر علم و اقتصاد ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در شورای گفتمانی اقتصاد مقاومتی این ناحیه از بسیج با اشاره به برگزاری جلسه قرارگاه دانشجویی اقتصاد مقاومتی و شورای مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی فارس و بررسی اجرای طرح «پرسمان پیشرفت» در استان فارس، گفت: دانشجویان فعال در این قرارگاه معتقدند که برخی مدیران اجرایی استان به ویژه مدیران مخاطب اول شعار سال گذشته و امسال یعنی «اقتصاد مقاومتی» نسبت به پاسخگویی در مورد اقداماتشان برای تحقق شعارهای اقتصادی بی توجه هستند.
کد خبر: ۴۱۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 27 April 2017
وی از اجرای دور دوم مکاتبات میان مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی فارس با برخی مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان برای پیگیری و مطالبه دانشجویان در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در استان فارس خبر داد و افزود: متأسفانه با وجود تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر پاسخگویی مدیران در قبال کارهایی که برای ارتقای اقتصاد به انجام رسانده‌اند، هیچ پاسخی برای مکاتباتمان با مدیران اجرایی دریافت نکرده‌ایم.

مسئول مرکز مطالعات اقتصادی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه دانشجویان بسیجی حداکثر تلاش خود را در جهت مواجهه تخصصی و دریافت پاسخ از مدیران اجرایی برای عملکردشان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار بسته‌اند، گفت: با توجه به بی توجهی مدیران استانی مخاطب طرح «پرسمان پیشرفت»، دانشجویان پیگری درخواست خود بوده و مطالباتشان را تا حصول نتیجه پیگری می‌کنند.

نوشاد با تأکید بر نقش اقتصاد در تحقق اهداف انقلاب اسلامی، به بند ۲۱ اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: بر اساس این بند می‌توان مهم‌ترین نقش دانشجویان را در تبیین علمی و رسانه‌ای و گفتمان‌سازی موضوع اقتصاد مقاومتی دانست.

وی با اشاره به رسالت جنبش دانشجویی در نقش‌آفرینی به ویژه پیگیری و مطالبه‌گری خواست و نیاز مردم از مدیران اجرایی، بر ضرورت پاسخگویی مسئولان در تحقق رفع چالش کوتاه مدت نظام یعنی اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

مدیر علم و اقتصاد ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه این طرح ذیل بسته مطالبه‌گری بسیج دانشجویی و در راستای مواجهه تخصصی با مسائل بومی استان فارس فعال شده است، گفت: سال ۹۵، سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل بود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری مدیران باید به معرفی و عرضه اقدامات خود در تحقق اقتصاد مقاومتی بپردازند.

نوشاد با تصریح اینکه موضوعات مختلف اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی محور اجرای «پرسمان پیشرفت» است، اظهار کرد: همه مدیران استان مخاطب این طرح هستند چرا که مسائل پیش روی پیشرفت استان فارس با توجه بند سه اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به مزیت‌های استانی دسته‌بندی موضوعی شده است و هر کس با توجه به نقش خود در پیشرفت استان در این طرح پاسخگو خواهد بود.

وی با بیان اینکه از مدیران اجرایی استان فارس به‌صورت رسمی برای حضور در «پرسمان پیشرفت» دعوت به عمل آمده است، تأکید کرد: بسته پرسش‌ها بر اساس اولویت و نیازهای مردمی تهیه شده و این طرح در درجه اول با حضور مدیران اقتصادی استان فارس در آینده ای نزدیک کلید می‌خورد.

مسئول مرکز مطالعات اقتصادی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس از حضور نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی برای حضور در «پرسمان پیشرفت» نیز خبر داد و گفت: با توجه به نزدیكی سالروز آغاز فعالیت دور دهم مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی نیز در این طرح مشارکت خواهند کرد و میزان و چگونگی همکاری این منتخبان ملت از طریق ظرفیت‌های رسانه‌ای استان به عموم مردم فرهیخته فارس اطلاع‌رسانی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار